وبلاگ آفتاب

فواید اعجاب انگیز ذرت

فواید اعجاب انگیز ذرت

وبلاگ آفتاب: ذرت مدر و دفع کننده سنگهای کلیه است. همین طور کاکل ذرت برای درمان عفونت مثانه، التهاب سیستم ادراری، التهاب پروستات، سنگ کلیه، نقرس استفاده می شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، ذرت، برای درمان نارسایی احتقانی قلب، دیابت، فشار خون بالا، خستگی، و کلسترول بالا استفاده می شود.
روغن گیاه حاوی اسیدهای اشباع نشده است که بیماران با کلسترول بالا می توانند از آن استفاده کنند.
ذرت مدر بوده و دفع کننده سنگهای کلیه است. همین طور کاکل ذرت برای عفونت مثانه، التهاب سیستم ادراری، التهاب پروستات، سنگ کلیه، نقرس استفاده می شود.
این گیاه برای درمان نارسایی احتقانی قلب، دیابت، فشار خون بالا، خستگی، و کلسترول بالا استفاده می شود و روغن گیاه حاوی اسیدهای اشباع نشده است که بیماران با کلسترول بالا می توانند از آن استفاده کنند
به گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، خاصیت کولینرژیکی ذرت سبب کاهش فشار خون، اثر دیورتیکی و انقباض مثانه می گردد، کریپتوگزانتین موجود در گیاه مانند ویتامین A و تانن های گیاه سبب خاصیت قابض گیاه است. به علاوه اثرات آنتی اکسیدانی عصاره کاکل ذرت نیز گزارش شده است.
احتیاط مصرف: گرده گیاه، موجب واکنشهای حساسیتی می گردد. کارهای آلرژیکی مانند درماتیت تماسی و کهیر از کاکل ذرت به خصوص از دانه گرده آن گزارش شده است. همین طور بدلیل وجود یک ماده سمی ناشناخته می تواند ترکیبات سیانوژیک ایجاد نماید.
نحوه و میزان مصرف: ۱- دم کرده: ۱ قاشق مرباخوری کاکل ذرت در نصف فنجان آب جوش، به مدت چند دقیقه ریخته شود و هر ۳-۲ ساعت به طور گرم یا ولرم میل شود. برای التهاب مثانه روزانه ۵۰۰ میلی لیتر نوشیده شود. ۲- جوشانده: جوشانده دانه ذرت به طور ضماد در درمان زخمها و سوختگیها بکار می رود. ۳- تنتور: ۳۰-۱۵ قطره در آب ۴-۳ بار در روز میل شود.
مصرف غذایی: روغن گیاه ذرت به عنوان مکمل غذایی با کالری زیاد بکار می رود و همین طور از نشاسته این گیاه نیز استفاده می شود.





منبع:

1400/09/22
12:12:32
itemprop="bestRating">5
737
تگهای خبر: پژوهش , دانشگاه , درمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد