وبلاگ آفتاب

انتشار تصویر واکسیناسیون اوغور شاهین برای آخر دادن به شایعات

انتشار تصویر واکسیناسیون اوغور شاهین برای آخر دادن به شایعات

به گزارش وبلاگ آفتاب دکتر ˮاوغور شاهینˮ مدیرعامل شرکت ˮبیو ان تکˮ(BioNTech) به دنبال قوت گرفتن شایعات در خصوص عدم واکسیناسیون او و همسرش، تصویری از دریافت واکسن خویش را به اشتراک گذاشت و تصریح کرد که هر سه دوز واکسن را تزریق کرده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر "اوغور شاهین" همراه با انتشار تصویری از دریافت واکسن خود، بینش هایی را در مورد چگونگی ادامه نبرد ضد بیماری کووید-۱۹ و سویه جدید "امیکرون" عرضه کرده است.
بر کسی پوشیده نیست که امروزه از رسانه های اجتماعی برای انتشار دروغ و اطلاعات نادرست هم استفاده می شود. چنین چیزی در مورد ویدیویی از دکتر "اوغور شاهین" مدیر عامل شرکت "بیو ان تک" و مخترع واکسن فایزر برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ با روش نوآورانه "آران ای پیامرسان"(mRNA) صدق می کند که در واقع یک ویدیوی تقطیع شده و در ارتباط با سال قبل است که در آن دکتر "اوگور شاهین" بیان می کند که هنوز واکسن نزده است.
اما در واقع این ویدیو بخش هایی تقطیع و دستکاری شده از مصاحبه سال قبل دکتر "شاهین" با خبرنگار "دویچه وله" است که در آن زمان هنوز بر مبنای اولویت بندی سنی، او و همسرش حائز شرایط برای دریافت واکسن نبوده اند.
در ویدیوی درحال گردش در شبکه های اجتماعی، دکتر "شاهین" جلوی دوربین است و خبرنگاری به زبان انگلیسی می گوید: اجازه طرح یک سؤال شخصی به من بدهید، می دانم که شما علاقه خاصی به پاسخ گویی به سؤالات شخصی ندارید، اما من شنیده ام که شما و همسرتان دکتر "تورچی" که نقشی محوری در مبارزه ضد ویروس کرونا داشته اید، هنوز واکسن نزده اید. چرا؟
دکتر "شاهین" پاسخ می دهد: "از لحاظ قانونی فعلا مجاز به تزریق واکسن نیستم" و توضیح می دهد که واکسن ها طبق نظام اولویت بندی تزریق می شوند.
این در شرایطی است که در آن ویدیو بخش دوم پاسخ دکتر "شاهین" حذف گردیده است.
حالا دکتر "اوغور شاهین" که از این همه شایعات خسته شده است، سرانجام عکسی از خود درحال واکسن زدن به اشتراک گذاشته و یک یادداشت طولانی در حساب کاربری خود در "لینکدین" منتشر نموده است. وی در این یادداشت اعلام می کند که هم او و هم همسرش هر سه دوز واکسن فایزر را دریافت کرده اند.
او همینطور اعلام نموده که در ابتدا قصد داشته در مورد اطلاعات اولیه شرکتش در مورد سویه "امیکرون" یک بروزرسانی بنویسد، اما تماسی دریافت کرده که نظر او را عوض کرده است.
وی ضمن اشاره به این که یکی از دوستان قدیمی وی در بیمارستان درحال مبارزه با کووید-۱۹ است، اظهار داشت که این دوست قدیمی واکسینه نشده بود و "شاهین" هم درباره چرایی آن نپرسیده است، اما در واقع اهمیت حیاتی واکسیناسیون را یادآور شده است.
دکتر "شاهین" ترس را دلیل امتناع بعضی از افراد از واکسینه شدن دانسته و گفته که تصویر خویش را به امید مبارزه با این ترس و الهام بخشیدن به مردم برای انجام کار درست به اشتراک گذاشته است.
وی نوشته است: مقابله با ترس با حقایق و ارقام و آمار دشوار است. گاهی اوقات ترس را میتوان با به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی، بهتر از بین برد. ازاین رو برای ارتباط با کسانی که شخصاً با ترس های خود دست و پنجه نرم می کنند، می خواهم تصویری را به اشتراک بگذارم که دریافت واکسن کووید-۱۹ توسط خودم را در اوایل سال ۲۰۲۱ نشان داده است.
در پایان "شاهین" ابراز امیدواری کرده است که این نامه اثرگذار باشد و همگان آنرا بخوانند و درک کنند.




منبع:

1400/09/21
14:05:42
itemprop="bestRating">5
746
تگهای خبر: اطلاعات , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد