وبلاگ آفتاب

خالق نینتندو در گذشت

خالق نینتندو در گذشت

وبلاگ آفتاب خالق نینتندو در گذشت


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، جهان یک اسطوره و یک ذهن خلاق و فراموش نشدنی را از دست داد.
طبق گزارش ها، "ماسایوکی یومورا"(Masayuki Uemura) زاده ژاپن و معمار اصلی سیستم های بازی "نینتندو"(Nintendo) و "سوپر نینتندو"(Super Nintendo) در سن ۷۸ سالگی از دنیا رفت. تأثیر او بر صنعت بازی، فرهنگ عامه و وضعیت فعلی تعامل ما در پلت فرم های مجازی مانند رسانه های اجتماعی غیرقابل انکار است.


"نینتندو" و تولد یک نماد
"یومورا" بعد از اختتام کارش در "نینتندو" در سال ۲۰۰۴، مدیر مطالعات بازی در دانشگاه "ریتسومیکان"(Ritsumeikan) ژاپن بود. او که خالق سیستم و دستگاه های بازی بود، کار خودرا در شرکت "شارپ" شروع کرد، جایی که فناوری فتوسل را به چندین شرکت همچون محل کار آینده اش "نینتندو" می فروخت.
بعد از پیوستن او به معروف ترین نام در عرصه بازی سازی، با "گونپی یوکوی"(Gunpei Yokoi) برای یکپارچه سازی فناوری فتوسل مورد نیاز برای اجرای بازی های الکترونیکی تفنگی همکاری کرد. حتما بازی "شکارچی اردک" را به خاطر دارید. این بازی محصول همان همکاری بود.
"سوپر نینتندو" یک کنسول ۱۶ بیتی انتشار یافته توسط "نینتندو" و برای اروپا، آمریکای شمالی، استرالزی و آمریکای جنوبی در میان سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ است. در ژاپن و آسیای جنوبی این کنسول با نام "سوپر فامیلی کامپیوتر" یا "سوپر فامی کام" منتشر گردید. این کنسول به سبب قدرت بسیار بالای گرافیکی و همین طور بازی های متنوع و طراحی جذابش مورد تحسین قرار گرفت و تبدیل به پرفروش ترین کنسول ۱۶ بیتی دنیا شد.
اما زمانی که در سال ۱۹۸۱ یک تماس تلفنی دریافت کرد، حرفه ی او برای همیشه تغییر نمود. "یومورا" می گوید: "یامائوچی" رییس جمهور ژاپن به من اظهار داشت که یک سیستم بازی ویدیویی بسازم، سیستمی که می تواند بازی ها را روی کارتریج ها انجام دهد. او همیشه دوست داشت پس از نوشیدن چند نوشیدنی با من تماس بگیرد، بدین سبب من زیاد به پیشنهاد او فکر نکردم. فقط گفتم "حتماً رئیس" و تلفن را قطع کردم. اما او بعد باردیگر به سمت من آمد و گفت آن چیزی که ما در مورد آن صحبت کردیم چه شد؟
وی ادامه داد: اینجا بود که فهمیدم او جدی است.
سیستم های بازی ساختار واقعیت اجتماعی را تغییر دادند
"یومورا" در نهایت روی چیزی که در نهایت "نینتندو" یا "فامی کام" نام گرفت، کار کرد که یک سیستم جدید و مبتکرانه بود که برای فروش در ایالات متحده بعنوان یک سیستم سرگرمی ارائه شد. سپس این سیستم به یک نماد جهانی تبدیل شد.
"یومورا" در مورد اون روزها می اظهار داشت: من تا حدودی از این موفقیت در زندگی خود لذت بردم. حقوق من بالا رفت. این یک واقعیت است. درست است که دستمزد بیشتری می گرفتم، اما طرف دیگر قضیه این بود که کار من خیلی مشکل تر شد، برای اینکه احساس من این بود که "هر روز را غنیمت بشمار و فقط دنبال ایده ات برو."
حالا چهل سال بعد از این داستان بنظر می رسد که او به خوبی بر جامعه تاثیر گذاشته است. به شکل طبیعی هیچ خط مستقیمی بین "یومورا" و جوامع مجازی در رسانه های اجتماعی فعلی وجود ندارد، اما او یکی از نخستین و نمادین ترین تلاش ها برای خروج از واقعیت های فیزیکی و غوطه وری دیجیتالی در واقعیت های مجازی را با بازی هایی مانند "سوپر ماریو" به ارمغان آورد.




منبع:

1400/09/19
13:43:14
itemprop="bestRating">5
829
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد