وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

روایت کودکی خالق پینوکیو در ژپتو

روایت کودکی خالق پینوکیو در ژپتو

به گزارش وبلاگ آفتاب اوشان محمودی کارگردان نمایش ژپتو عنوان نمود این اثر نمایشی داستان پینوکیو را برعکس روایت می کند و او از انسان بودن به سمت عروسک شدن می رود.



اوشان محمودی که اخیرا اجرای نمایش «ژپتو» را در تماشاخانه ایرانشهر شروع کرده است در اینباره به خبرنگار مهر اظهار داشت: این نمایش جزو برگزیدگان جشنواره بیست و یکم تئاتر دانشگاهی در رشته های طراحی نور و لباس بود که اجرای خویش را از ۱۰ آبان ماه در سالن ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر شروع کرده و خوشبختانه تا امروز مورد استقبال خوبی از سوی مخاطبان قرار گرفته است. همینطور بازخوردهای خوبی هم از تماشاگران دریافت کرده ایم که جای شادمانی دارد و این احتمال هم وجود دارد که اجرا را در سالنی دیگر ادامه دهیم.
وی افزود: این نمایش در جشنواره تئاتر دانشگاهی با عنوان «پاپ ژپتو» به صحنه رفت اما در اجرای عمومی نام اثر را تغییر دادیم. نمایش از فضایی فانتزی و گروتسک برخوردار می باشد و میتوان گفت نگاهی معکوس به داستان پینوکیو دارد بدین سان که برعکس اتفاقات داستان اصلی که پینوکیو عروسکی است که تبدیل به آدم می شود در این نمایش پینوکیو از انسان بودن به سمت عروسک شدن می رود.

محمودی در انتها درباره دیگر خصوصیت های نمایش توضیح داد: داستان از زاویه دید پدر ژپتو روایت می شود که در این نمایش نجار نیست بلکه یک معلم دینی و در واقع پاپ ژپتو نام دارد. نمایش همینطور اشاره ای هم به کودکی و سرنوشت کارلو کلودی نویسنده داستان «پینوکیو» دارد که نشانه هایی از شخصیت های داستان پینوکیو در دوران کودکی اش می بینیم.
در خلاصه این نمایش آمده است: پینوکیو هیچگاه یک عروسک نبود و حتی ژپتو نه نجار بود نه عروسک ساز، اون فقط یه پدر … نه نه! یه بابا… اونم نه، اون یه انسان معمولی با عادتی خاص بود که...
نمایش «ژپتو» تا ۸ آذر ماه ساعت ۱۸ در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.
عکس ها از رضا جاویدی است.

1400/08/19
12:14:36
itemprop="bestRating">5
881
تگهای خبر: دانشگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد