وبلاگ آفتاب

راه حل دانشگاه فرهنگیان برای پیش گیری از لطمه های روانی دانشجویان

راه حل دانشگاه فرهنگیان برای پیش گیری از لطمه های روانی دانشجویان

به گزارش وبلاگ آفتاب معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از شروع طرح مشاوره تلفنی، برخط و برون خطی دانشگاه فرهنگیان در دوره پاییز آگاهی داد و اظهار داشت: طرح مشاوره تلفنی، آفلاین و آنلاین به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سبب شد از بروز خیلی از لطمه های روانی در میان دانشجویان جلوگیری شود.


دکتر پرویز انصاری راد در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با انتشار ویروس کرونا، در اواخر اسفند ماه دو سال گذشته، کلاس های دانشگاه فرهنگیان نیز مانند دانشگاه های دیگر به سمت مجازی شدن رفت و خوابگاه ها تعطیل شد.
وی افزود: از آنجائیکه دانشگاه فرهنگیان تربیت محور و شبانه روزی است، بنا بر این شرایط کرونائی ایجاب می کرد که با دانشجویان ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم تا دانشجویان بتوانند آرامش و سلامتی روح و روان خودرا حفظ کنند و در پروسه آموزش مجازی لطمه نبینند، پس طرحی در هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسید که طرح ارائه "مشاوره تلفنی، آنلاین و آفلاین" به دانشجو معلمان در سراسر کشور بود.
دکتر انصاری راد در ارتباط با روش اجرای این طرح در دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: دراین طرح طی ۲ سال اخیر، اعضای هیات علمی دانشگاه که تخصص های روانشاسی و مشاوره داشتند و بیشتر آنها دارای پروانه نظام روانشاسی بودند، انتخاب شدند و به آنها برنامه داده شد. این اساتید طبق برنامه با دانشجویان تماس می گرفتند و بصورت انفرادی یا گروهی به دانشجویان خدمات مشاوره ای ارائه می دادند.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر تربیت محور بودن این دانشگاه اشاره کرد: به سبب این که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه تربیت محور است و با هدف این که از تربیت دانشجو معلمان غافل نشویم، این خدمات مشاوره ای ارائه شد و استقبال بسیار خوبی نیز از این طرح صورت گرفت.
دکتر انصاری راد با اعلان اینکه در این طرح با شناسایی مشکلات روحی و روانی دانشجویان از بروز خیلی از لطمه ها جلوگیری شد، اظهار داشت: طی ارائه این خدمات مشاوره ای از بروز خیلی از لطمه های اجتماعی جلوگیری کردیم تا دانشجویان گرفتار افسردگی نشوند و روحیه داشته باشند که در این راستا ورزش را نیز در برنامه های دانشگاه گنجاندیم و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان برنامه های ورزش در خانه، کاریکاتورها و طنزهای ورزشی فرهنگی را به دانشجویان ارائه داد.
وی با اشاره به کسب رتبه بخش مشاوره و همیاران سلامت دانشگاه فرهنگیان در کل کشور افزود: دانشجویان ما در برنامه های دانشجویی وزارت علوم شرکت کردند و موفق شدند رتبه های برتر را کسب کنند.
دکتر انصاری راد با اعلان اینکه این طرح در ۳۱ استان انجام می شود، اشاره کرد: حدود ۱۰۰ عضو هیات علمی در این طرح شرکت کرده اند و در پاییز سال جاری نیز اقداماتی در حال انجام می باشد و معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ارائه خدمات بصورت تلفنی، برخط و برون خطی در تلاش است تا تمام نیازهای مشاوره ای دانشجومعلمان را در دانشگاه تامین کند که دیگر نیاز نباشد مراجعان برای دریافت خدمات مشاوره ای به چند مرکز مختلف مراجعه کنند. البته دانشگاه از نطر مسائل مالی و معنوی از اساتید فعال در این طرح حمایت کرده است.




منبع:

1400/08/17
09:09:51
itemprop="bestRating">5
941
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد