وبلاگ آفتاب

راهکاری برای کاهش مشکلات افراد سیگاری

راهکاری برای کاهش مشکلات افراد سیگاری

وبلاگ آفتاب: نتایج یک پژوهش حاکی از این است که مصرف ویتامین D به همراه ورزش هوازی می تواند مشکلات بهبود عملکرد ریه و کاهش التهاب را به همراه داشته باشد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، در مطالعه ای که بر روی ۴۰ مرد سیگاری انجام شد، پژوهشگران پایین ترین میزان شاخصهای التهابی را در افرادی یافتند که همراه با دریافت مکمل ویتامین دی، ورزش هوازی نیز انجام داده بودند.

در این مطالعه مردان سیگاری به چهار گروه تقسیم شدند: در گروه اول شرکت کنندگان تنها مکمل ویتامین دی دریافت می کردند، در گروه دوم شرکت کنندگان سه روز در هفته به مدت ۳۰ دقیقه با سرعت متوسط می دویدند، در گروه سوم هر دوی مداخلات انجام می شد و در گروه چهارم هیچ نوع مداخله ای انجام نشد. در آخر ماه پژوهشگران با اندازه گیری عوامل التهابی در خون و انجام آزمایش های عملکرد ریوی گروه ها را با یکدیگر مقایسه کردند.

در اختتام بررسی ها نشان داد؛ گروهی که همراه با ورزش هوازی، ویتامین دی نیز دریافت کرده بود، بهترین نتیجه را کسب نمود.

نتایج این پژوهش نشان دهنده اثرات مثبت استفاده همزمان از مکمل ویتامین دی و ورزش هوازی در بهبود عملکرد ریوی و کاهش التهاب بود. می توان در آینده از یافته های این پژوهش برای بهبود عملکرد ریوی و کنترل التهاب در افراد سیگاری بهره برد.

پژوهشگران این مطالعه پیشنهاد می کنند که آزمایشات بیشتری با حجم نمونه بزرگ تر و مدت زمان طولانی تر برای تأیید این نتایج صورت گیرد.

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان «تاثیر تمرین هوازی و مکمل دهی ویتامین D بر شاخصهای التهابی، ضد التهابی و عملکرد ریوی در مردان سیگاری» در پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور انتشار یافته و لیلا نیک نیاز، هومن ناطقیان و هادی پورمناف؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تبریز در انجام آن مشارکت داشتند. این یافته ها بصورت مقاله علمی انتشار یافته و بوسیله لینک زیر قابل دسترسی است:

The interaction effect of aerobic exercise and vitamin D supplementation on inflammatory factors، anti-inflammatory proteins، and lung function in male smokers: a randomized controlled trial




1400/07/22
12:41:05
itemprop="bestRating">5
881
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد