وبلاگ آفتاب

اظهار نگرانی روح الامینی از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی

اظهار نگرانی روح الامینی از کاهش متقاضیان رشته های تخصصی پزشکی

به گزارش وبلاگ آفتاب یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: متاسفانه متقاضیان رشته های جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای خود ابهتی داشتند به کمتر از یک سوم ظرفیت کاسته شده و این زنگ خطری در این عرصه به حساب می آید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، عبدالحسین روح الامینی در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی پیشنهادات نمایندگان در ارتباط با طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اظهار داشت: برپایه این ماده حفظ شان و منزلت مجلس برعهده هیات رئیسه است این در شأن مجلس نیست که به مسائل جزئی و سلیقه ای ورود کند که امکان دارد در طول زمان تغییر کند. حالا زمان برگزاری آزمونهای تخصصی پزشکی و پی اچ دی است و در بعضی از رشته های جراحی نظیر جراحی مغز و اورولوژی که زمانی برای حضور در آن سر و دست می شکستند کمتر از یک سوم ظرفیت ثبت نام داشتند.
ایشان در ادامه اظهار داشت: ثبت نام در بعضی از رشته های تخصصی پزشکی و پی اچ دی به شدت کاسته شده است در حالیکه زمانی این رشته ها برای خود ابهتی داشتند و حتی از سردفتری و وکالت جایگاهی بالاتری دارند. براین اساس در بعضی از رشته های تخصصی پزشکی هر تعدادی که ثبت نام داشته اند بطور قطع قبول خواهند شد ما باید به فکر آینده کشور باشیم.
نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: این در شأن مقام قانونگذاری نیست که به مسائل جزئی و نحوه سوالات آزمون و نمرات آزمون ورود داشته باشد بلکه مجلس باید به دنبال شکستن انحصارات باشد. باید کمیسیون مربوطه به این مورد توجه داشته باشد و براین اساس قانونگذاری در مجلس صورت گیرد.




منبع:

1400/07/18
11:39:11
itemprop="bestRating">5
938
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد