وبلاگ آفتاب

شروع انتخاب رشته پذیرفته شدگان ارشد علوم پزشکی از شنبه

شروع انتخاب رشته پذیرفته شدگان ارشد علوم پزشکی از شنبه

وبلاگ آفتاب: انتخاب رشته پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی سال 1400 از شنبه 10 مهر شروع می شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ بوسیله سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر گردید. بر این اساس ثبت نام هر دانشگاه طی یکی از روزهای مشخص شده در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ مهرماه بنا بر اعلام هر یک از دانشگاه های پذیرنده در سامانه اینترنتی همان دانشگاه، صورت می گیرد.

بدین سبب کلیه پذیرفته شدگان فوق جهت اطلاع از زمـان، مکان، مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام به سامانه دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کنند. برمبنای آئـین نامـه آموزشـی دوره هـای کارشناسـی ارشـد ناپیوسـته مصـوب شـورای عالی برنامـه ریـزی علـوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسـته ممنـوع است. بدین سبب با توجه به این که محل پذیرش را خود فرد و با آگاهی کامل تعیین کرده، پس هیچ نوع تغییـر در محـل پذیرش انجام نخواهد گرفت.

وزارت بهداشت تاکید کرد؛ مدارک ثبت نام مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه، مورد بررسـی قرار خواهد گرفت. درصورت محرز شدن الف-عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، همین طور واجد شرایط نبودن فـرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون و رشته مربوطه، مغایرت و عدم صحت مدارک، مغایرت اطلاعات اعـلام شـده از ادامه تحصیل فرد ممانعت به عمل آمده و ضمن لغو قبولی فرد طبق مصوبات هیئت بدوی رسیدگی به تخلفـات در آزمون ها با داوطلب برخورد خواهد شد.

عدم مراجعه و ثبت نام هر یک از پذیرفته شدگان طی تاریخ های مقرر در دانشگاه به منزله انصراف بوده و هیچ نوع اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.
پذیرفته شدگانی که بعد از ثبت نام در دانشگاه انصراف دهند یا جهت ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون ورودی سال بعد وزارت بهداشت برای این مقطع را ندارند.

داوطلبانی که علاوه بر آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم یـا سـایر مراکـز نیـز پذیرفته شده اند، ملزم به ثبت نام در یکی از دو محل هستند و در صورت محرز شدن ثبت نام در هر دو محل، قبـولی آنها در رشته های مربوط به وزارت بهداشت در هر مرحله از تحصیل کان لم یکن تلقی می شود.

کلیه پذیرفته شدگان بوسیله وارد کردن کد رهگیری نتیجه را مشاهده خواهند کرد.

کلیه متقاضیان استعداد درخشان با آزمون که بوسیله دانشگاه برای استفاده از این تسـهیلات معرفـی شده و در آزمون شرکت کرده اند، دقت کنند از فرصت یک دفعه خود بهره برده انـد و دیگـر مجـاز بـه اسـتفاده از ایـن سهمیه نیستند.

کلیه پذیرفته شدگان در نخستین اولویت انتخابی حائز شـرایط پـذیرش از نظـر علمـی، پذیرفتـه شـده انـد. بسـیاری از پذیرفته شدگان در اولویت های پس از محل پذیرش فعلی، حائز رتبه خوب هستند.

با توجه به این که فرد با آگـاهی کامل انتخاب رشته محل کرده است، پس جابجایی در اولویت های رشته محل بعدی، امکان پذیر نیست.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه های رزمندگان و ایثارگران و استعدادهای درخشان با آزمون کسب حدنصـاب لازم است، پس داوطلبان این سهمیه ها که حد نصـاب لازم را کسـب نکـرده انـد، حـائز شـرایط پـذیرش در ایـن سـهمیه نشده اند. به عبارتی داوطلب در اولین مرحله در چند برابر ظرفیت پـذیرش دارای حـد نصـاب بـوده و مجـاز بـه انتخـاب رشته محل شده است، ولی در این مرحله (به انـدازه ظرفیـت پـذیرش) حـائز حدنصـاب لازم نشـده اسـت.

همچنـین ممکنست برخی از متقاضیان این سهمیه ها با وجود کسب حدنصاب جزء پذیرفته شدگان نباشند کـه بـه دلیـل تکمیل شدن ظرفیت پذیرش با نفرات حائز نمرات بالاتر این سهمیه است.

افرادی که مجاز به انتخاب محل شده و انتخاب محل خودرا انجام داده اند، مجـددا محل هایی که انتخاب نموده اند دریافت می کنند که جایگاه داوطلب را در هر یک دانشگاه های انتخابیش در مقایسـه با سایر افرادی که این دانشگاه را انتخاب نموده اند، نشان میدهد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، هرگونه تکمیل ظرفیت بعد از اعلام نتایج نهایی، منوط به طی مراحل مربوطه و موافقت شورای سـنجش و پـذیرش است. بدین سبب نیمه دوم آبان ماه در ارتباط با اجرا یا عدم اجرای تکمیل ظرفیت از سامانه اینترنتی مرکز سـنجش، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.





منبع:

1400/07/04
19:55:34
itemprop="bestRating">5
940
تگهای خبر: آموزش , اطلاعات , اینترنت , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد