وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

روایت کارگردان افغانستانی از تلخی مهاجرت

روایت کارگردان افغانستانی از تلخی مهاجرت

وبلاگ آفتاب: سناتور حسینی کارگردان نمایش تابوت عنوان نمود این اثر نمایشی درباره مصائبی است که مهاجران افغانستانی با آن روبرو هستند.



سناتور حسینی کارگردان نمایش «تابوت» که اصالتاً اهل افغانستان است درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشنامه «تابوت» را ۲ سال قبل نوشتم و اصلاً انتظارش را نداشتم که زمان اجرای ما مصادف شود با اتفاقاتی که این روزها در افغانستان رخ می دهد حتی به جایی رسیدم که می خواستم از اجرا منصرف شوم چون اتفاقاتی که این روزها در افغانستان می افتد دل من و بقیه بچه های گروه را خیلی شکسته است و احساس می نماییم هویت و شرفمان را از دست داده ام اما در نهایت چون تم نمایش درباره مهاجرت است و گوشه ای از درد و رنج مردم افغانستان را به تصویر می کشد، تصمیم گرفتیم نمایش را به صحنه ببریم تا زحمات گروه هم به هدر نرود. به این نتیجه رسیدیم ناراحتی و غصه خوردن در این شرایط فایده ای ندارد پس باید یک یا علی (ع) بگوییم و کارمان را اجرا نماییم.
وی درباره خاصیت های نمایش توضیح داد: «تابوت» نمایشی سه اپیزودی درباره مهاجرت است. اپیزود اول درباره خانواده ای افغانستانی است که ساکن ایران هستند و پسر خانواده اصرار دارد که به یک کشور اروپایی مهاجرت کنند اما پدر مخالف این کار است و می گوید اگر بخواهم مهاجرت کنم به کشور خودم برمی گردم. در اپیزود دوم نیز پسری ایرانی را می بینیم که با یک دختر افغان ازدواج کرده است و چون غافل از خانواده هایشان این کار را کرده اند می خواهند از کشور فرار کنند. این ۲ خانواده در اپیزود سوم با یکدیگر برخورد می کنند و چالش هایی با قاچاقچیان دارند.
حسینی درباره گروه بازیگران نمایش بیان کرد: این اثر ۶ بازیگر دارد که خودم هم در آن ایفای نقش می کنم. ۴ نفر از بازیگران افغانستانی هستند و ۲ نفر دیگر ایرانی هستند. خود من متولد استان سمنان هستم و در ایران بزرگ شدم و اصالتاً افغانستانی هستم اما به جز پدر و مادرم همه خانواده ام در افغانستان هستند که این روزها در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. خانواده ام ساکن هرات هستند و متاسفانه دختران اقوام و فامیلم دیگر اجازه ندارند به مدرسه بروند چون قانونی تصویب شده که دختران بیشتر از ۷ کلاس نمی توانند درس بخوانند که این مساله ما را خیلی ناراحت کرده است.
وی در آخر صحبت هایش درباره تعداد اجراهای نمایش اظهار داشت: چون از لحاظ مالی شرایط اجرای نمایش را به مدت ۱۸ شب یا بیشتر نداشتم «تابوت» تنها ۱۰ شب روی صحنه خواهد بود برایم مهم بود که گروه راضی باشد و تلاش هایشان که ۲ سال پا به پای من آمده اند، به ثمر بنشیند.
نمایش «تابوت» با بازی فیض احمد رضایی، سارا رضایی، محمد قاسمی، بهار مولایی، سناتور حسینی، محمد ناظریه از ۱۰ تا ۲۲ شهریور ماه ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.


منبع:

1400/06/12
14:02:26
itemprop="bestRating">5
870
تگهای خبر: بازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد