وبلاگ آفتاب

اعلام آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها

اعلام آخرین مهلت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها

وبلاگ آفتاب: زمان ثبت نام برای پذیرش در رشته های بر طبق سوابق تحصیلی سال 1400 ساعت 24 امروز جمعه 5 شهریور ماه 1400 تمام می شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مهلت ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ امروز جمعه ۵ شهریور اختتام می یابد داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده یا نکرده اند می توانند در این رشته ها ثبت نام کنند.
متقاضیان برای پذیرش در رشته های فقط برمبنای سوابق تحصیلی(معدل کتبی یا کل دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باید همزمان با ثبت نام، فرم انتخاب رشته(حداکثر ۱۵۰ کدرشته) را به روش اینترنتی تکمیل کنند و متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده اند نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها فقط برمبنای سوابق تحصیلی(بدون آزمون) است، ندارند.
این گروه از متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که قبلاً در آن ثبت نام کرده اند و با مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته های فقط بر طبق سوابق تحصیلی(تمامی گروه های آزمایشی) اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.
تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۳ در دوره روزانه، ۴۹۵۱ در نوبت دوم شبانه، ۱۷۱ هزار و ۸۵۰ در دانشگاه پیام نور، ۳۲۲ در مناطق محروم، ۱۲۹ هزار و ۶۰۶ در موسسات غیرانتفاعی، ۶۳۵ در پردیس خودگردان، ۱۶۱۰ مجازی، ۱۹۱۳ مجازی غیرانتفاعی نفر برمبنای سوابق تحصیلی در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد.
بطور کلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر بصورت سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می شوند.
بر این اساس تعداد ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر به صورت(با آزمون و با سوابق تحصیلی) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهد شد که با احتساب پذیرش ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر به صورت(با آزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر می باشد.
در صورتیکه فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته های با آزمون و رشته های فقط بر طبق سوابق تحصیلی(بدون آزمون) اقدام نموده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته های فقط بر طبق سوابق تحصیلی(بدون آزمون) مبادرت به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های فقط بر طبق سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.





منبع:

1400/06/05
23:44:29
itemprop="bestRating">5
931
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد