وبلاگ آفتاب

فاز یک مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن ایرانی به تایید سازمان بهداشت جهانی رسید

فاز یک مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن ایرانی به تایید سازمان بهداشت جهانی رسید

به گزارش وبلاگ آفتاب مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن اعلام نمود: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن هم انتشار یافته است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، ساغر براتی، مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن "اسپایکوژن" در نشست چالش های پیش روی اجرای فازهای ۲ و ۳ مطالعات بالینی واکسن های ایرانی کووید- ۱۹ که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن هم انتشار یافته است.
وی با اشاره به اینکه فاز دو این واکسن با کارآزمایی بر روی ۴۰۰ نفر هم به پایان رسیده است، افزود: واکسن اسپایکوژن در دو دوز ۲۵ میکروگرم بوده که به فاصله ۲۱ روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می شود و این روش برای فاز سوم هم مورد تایید قرار گرفته و الان درحال تزریق است.
براتی تصریح کرد: نتایج فاز دوم اسپایکوژن هم به سازمان غذا و دارو ارسال شد و توانستیم مجوز آغاز فاز سه را دریافت نماییم.
مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن، ضمن اشاره به فاز سوم کارآزمایی های بالینی این واکسن اظهار داشت: از شنبه هفته گذشته فاز سوم این مطالعات شروع شد که تابحال به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است.
وی ضمن اشاره به روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن، اظهار داشت: در روز اول به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تزریق شد و به مرور روزانه به ۱۰۲۰ داوطلب تزریق کردیم. در طول فازهای بالینی دو و سه تابحال عارضه گرید سه ثبت نشده است.
براتی با اشاره به اینکه سابقه مبتلا شدن به برخی بیماری ها در داوطلبان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار نمود: تست های مختلفی روی این افراد انجام می شود که بزودی در چارچوب مقاله منتشر خواهد شد. تابحال ۱۶ هزار و ۸۷۶ نفر در تست بالینی این واکسن شرکت داشته اند.




منبع:

1400/05/25
13:47:09
itemprop="bestRating">5
923
تگهای خبر: آنلاین , جهان , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد