وبلاگ آفتاب

تلپورت در سرزمین هنر

تلپورت در سرزمین هنر

وبلاگ آفتاب: تلپورت عنوان نمایشگاه نقاشی زهره صمدبین است که عصر جمعه 15 مرداد ماه در گالری سرزمین هنر راه اندازی شد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، نقاشی های زهره صمدبین در قالب نمایشگاهی با عنوان «تلپورت» روز جمعه ۱۵ مردادماه در گالری سرزمین هنر راه اندازی شد.
در نمایشگاه «تلپورت» که دومین نمایشگاه زهره صمدبین است، ۵۰ نقاشی آبستره که این هنرمند طی ۲ سال اخیر خلق کرده، به معرض نمایش گذاشته شده است. نقاشی های صمدبین در نگاه نخست بسیار چشم نواز هستند و مخاطب را با همان نگاه نخست به سفری شگفت انگیز فرا می خوانند؛ سفری که در آن همه چیز رو به پویایی و حرکت به سمت زیبایی است.
زهره صمدبین درباره وجه تسمیه عنوان نمایشگاهش «تلپورت» اظهار داشت: تلپورت به مفهوم انتقال از یک نقطه به نقطه دیگر بدون طی مسافت فیزیکی است و دانشمندان امیدوارند که در آینده نزدیک بشر به چنین تکنولوژی برسد. زمانی که نقاشی می کنم گویی بدون طی مسافت در جهان دیگری به سر می برم و در این طی ارضی که در طول خلق یک اثر انجام می دهم جز زیبایی نمی بینم و با آثارم قصد دارم چیزی به زیبایی جهان اضافه کنم.
این هنرمند نقاش که سال ها سابقه تدریس در مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه را در کارنامه کاری خود دارد، معتقد می باشد، هنرمندان بسیاری هستند که با آثارشان سویه ای دیگر از جهان را با مخاطبانشان در بین می گذارند اما به قول محمد ابراهیم جعفری وظیفه هنرمند است که پله دیگری برای به اوج رسیدن به پله های جهان اضافه کند و برای او نقاشی انتزاعی چنین کارکرد و کاربردی دارد.
وی اظهار داشت: من از کودکی دلبسته نقاشی بودم اما به خواست خانواده ام در رشته تجربی تحصیل کردم و در دانشگاه در رشته تکنسین اتاق عمل تحصیل کردم اما بعد از آخر دوره طرحم باردیگر کنکور دادم و در رشته نقاشی و سپس تصویرسازی تحصیل کردم. زمانی که بعنوان تکنسین اتاق عمل مشغول بودم در زمان فراغتم در اتاق عمل هم مشغول نقاشی بودم.
صمدبین در آخر درباره گرایشش به نقاشی انتزاعی بیان کرد: من به جز استادانم در دانشگاه، هیچ گاه در کلاس استادی شرکت نکردم و تا سال دوم دانشگاه رئال کار می کردم. تابلویی از یک مبل کشیده بودم که آن قدر دقیق بود که استادم به من گفت این نقاشی به درد این می خورد که در یک مبل فروشی نصب شود، حرف او مرا درگیر خود کرد و از آن پس تصمیم گرفتم که از نقاشی رئال فاصله بگیرم و انتزاعی نقاشی کنم. قریب به ۲۵ سال است که نقاشی انتزاعی می کنم و فکر می کنم و معتقدم نقاشی انتزاعی بهترین شیوه برای بیان هنری جهان و پیرامونم است و تا حالا آثارم به نمایشگاه گروهی مختلفی راه پیدا کرده اند.
نمایشگاه آثار زهره صمدبین با عنوان «تلپورت» تا ۲۰ مرداد در گالری سرزمین هنر به آدرس اوین، ابتدای سربالایی کچویی، کوچه صفا، پلاک ۴ برپاست.


منبع:

1400/05/16
20:40:17
itemprop="bestRating">5
1247
تگهای خبر: آموزش , تكنولوژی , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد