وبلاگ آفتاب
با احداث بزرگترین مركز تولید هیدروژن و آمونیاك سبز

استرالیا قطب تولید سوخت سبز جهان می شود

استرالیا قطب تولید سوخت سبز جهان می شود

وبلاگ آفتاب: بزرگترین مرکز تولید انرژی تجدیدپذیر جهان با ظرفیت بیش از 50 گیگاوات برای تبدیل انرژی باد و خورشید به سوخت های سبز در استرالیای غربی تاسیس خواهد شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک کنسرسیوم بین المللی پیشنهاد ایجاد بزرگترین قطب انرژی تجدیدپذیر جهان را در استرالیای غربی داده است. این پیشنهاد شامل صرف ۱۰۰ میلیارد دلار برای ساخت یک سایت به مساحت تقریبی ۱۵ هزار متر مربع است که با بهره گیری از انرژی خورشیدی و باد بیش از ۵۰ گیگاوات انرژی به شکل هیدروژن و آمونیاک تولید می کند.
استرالیای غربی بزرگ ترین ایالت استرالیا از لحاظ مساحت است که یک سوم غربی این کشور را اشغال می کند و با ایالات "استرالیای جنوبی" و "سرزمین شمالی" مرز مشترک دارد.
ظرفیت پیش بینی شده این مرکز نزدیک به ظرفیت فعلی تولید برق ۵۴ گیگاواتی است که از زغال سنگ، گاز و انرژی های تجدید پذیر تامین می شود.
"برندان هاموند" رییس هیئت مدیره این کنسرسیوم موسوم به "WGEH" اظهار داشت: ما درحال مذاکره با صاحبان این زمین ها برای ایجاد یک همکاری چند نسلی واقعاً طولانی مدت و پایدار هستیم که منافع اجتماعی و اقتصادی زیادی را برای جامعه به ارمغان می آورد.
این کنسرسیوم در اطلاعیه ای اعلام نمود که می خواهد این پروژه را در سه فاز اجرا نماید و هر سال حداکثر سه و نیم میلیون تن هیدروژن سبز یا ۲۰ میلیون تن آمونیاک سبز تولید خواهدنمود.
هیدروژن و آمونیاک تولید شده در این مرکز در نیروگاه ها، صنایع سنگین و هواپیمایی استفاده خواهد شد.
این کنسرسیوم همین طور تاسیسات دریایی را برای انتقال این سوخت به کشتی ها بعد از تولید که احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ شروع می شود، راه اندازی می کند.
این پروژه می خواهد بیش از ۳۰ گیگاوات برق بوسیله انرژی باد تولید نماید، در صورتیکه باقی انرژی مورد نظر با بهره گیری از انرژی خورشیدی تولید خواهد شد.
در صورت تصویب این پیشنهاد، این مرکز، پروژه تولید انرژی تجدیدپذیر ۴۵ گیگاواتی در قزاقستان را که ازطریق یک شرکت آلمانی به نام "Svevind Energy" ایجاد می شود و هم اکنون بزرگترین پروژه از این حیث است، پشت سر می گذارد.




منبع:

1400/04/23
19:28:14
itemprop="bestRating">5
979
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , جهان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد