وبلاگ آفتاب

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه حوزه كرونا

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناورانه حوزه كرونا

به گزارش وبلاگ آفتاب رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت از برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه حوزه کرونا در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اطلاع داد و اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کشور و گران شدن ارز نگران از بین رفتن شرکتهای استارت آپی و نوپا هستیم و طی برنامه هایی درصدد پشتیبانی از این شرکت ها هستیم.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر حسین وطن پور در نشست هم افزایی توانمندی های سازمان های همکار انجمن برای تقویت شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت، ضمن اشاره به تلاشهای صورت گرفته در این انجمن شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت در زمینه تغییر نگرش ها در جهت تقویت شرکتهای دانش بنیان این حوزه، اضافه کرد: در این راستا طرح های بسیار گسترده ای برای پشتیبانی از شرکت ها در حوزه های توانمند سازی، آموزش، تجاری سازی، توسعه کسب و کار و شتابدهی تعریف کردیم.
وی توسعه ارتباطات انجمن شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت با دانشگاه ها و مراکز رشد را از دیگر اقدامات حمایتی برای تقویت شرکتهای دانش بنیان نام برد و خاطرنشان کرد: در این ارتباطات در تلاش هستیم تا از امکانات دانشگاه ها و مراکز رشد در زمینه توسعه فناوری و نوآوری بهره گیری نماییم.
وطن پور برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر اقدامات عنوان نمود که در حوزه های ثبت اختراعات، بازاریابی و امور مالی به صورت مجازی برگزار شده است.
وی ضمن اشاره به فعالیت کمیته تجاری سازی این انجمن افزود: در جلساتی که این کمیته به صورت ماهانه برگزار می نماید، 5 استارت آپ و شرکت دانش بنیان حضور دارند که ارتباطات خوبی میان سرمایه گذاران و این شرکت ها برای سرمایه گذاری بوجود آمده است.
رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت با تکیه بر لزوم توجه بیشتر به تجاری سازی محصولات دانش بنیان، تصریح کرد: اگر نتوانیم محصولات دانش بنیان تولید داخل را در بازارهای بین المللی عرضه نماییم، نمی توانیم در رتبه بندی های جهانی در زمینه توسعه فناوری قرار بگیریم ازاین رو با تلاشهای صورت گرفته ارتباطات موثری با نهادهایی چون اتاق بازرگانی ایران و اتریش برقرار شده است.
وی یافتن همکارانی از کشورهایی چون اکراین، عراق، عمان، لیتوانی و اتریش از جانب شرکتهای بخش خصوصی را از اقداماتی در زمینه تجاری سازی محصولات دانش بنیان ذکر کرد و اظهار داشت: ما با همکاری طرف خارجی می توانیم نسبت به صادرات و یا ثبت محصولات در کشورهای مقصد اقدام نماییم.
وطن پور، ضمن اشاره به ایجاد پلت فرم صادراتی و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: از راه این پلت فرم علاوه بر برگزاری نمایشگاه دایمی از محصولات دانش بنیان می توانیم از شرکتهای خارجی برای همکاری دعوت به عمل آوریم ازاین رو با این دانشگاه تفاهمنامه همکاری منعقد کردیم تا بتوانیم از این پلت فرم برای شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت بهره ببریم.
وی افزود: در حوزه شتابدهی هم کمیته ای در این انجمن راه اندازی شده است؛ چون که شاهدیم شرکتهای استارت آپی و نوپا چالش های زیادی برای استقرار در شتابدهنده ها و دریافت حمایت های مالی دارند. این شرکت ها اعلام نمودند که در این حوزه عدم برخورد یکسان وجود دارد و برخورد یکسان با این شرکت ها یکی از مواردی است که این کمیته پیگیری می کند.
به نقل از ایشان، هم اکنون 130 شرکت استارت آپی در این کمیته حضور دارند.
رئیس هیات مدیره انجمن شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت به بیان اقدامات انجام شده در زمینه تجاری سازی پرداخت و اظهار داشت: در این حوزه در تلاش هستیم تا از ظرفیت های موجود در کشور اقدام نماییم که در این حوزه همکاری میان این انجمن و مرکز نوآوری دانشگاه امیر کبیر بوجود آمده و بر این اساس قرار است که از این ظرفیت برای برگزاری ایده بازارهای حوزه سلامت و نمایشگاه بهره خواهیم برد.
وی ابراز امیدواری کرد که بزودی نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای حوزه سلامت در زمینه کرونا در مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر برگزار گردد.
وطن پور، پیشنهاد راه اندازی صندوق مالی برای پشتیبانی از استارت آپ ها را بیان کرد و اظهار داشت: ما در شرایط بحران اقتصادی و گران شدن ارز و هزینه تمام شده محصولات، نگران از بین رفتن شرکتهای استارت آپی و نوپا هستیم و از راه این صندوق میتوان از این شرکت ها حمایت کرد.




منبع:

1400/04/20
22:45:30
itemprop="bestRating">5
824
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , جهان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد