وبلاگ آفتاب
با افتتاح اولین مركز بین المللی نوآوری؛

دانشجویان خارجی سفیران معرفی توانمندی ایران می شوند

دانشجویان خارجی سفیران معرفی توانمندی ایران می شوند

وبلاگ آفتاب: اولین مرکز بین المللی نوآوری یاس با همت دانشگاه بین المللی دوده طی مراسمی امروز شروع به کار کرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مرکز بین المللی نوآوری یاس به همت دانشگاه بین المللی دوده (ع) و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف پشتیبانی از زیست بوم کارآفرینی و ایجاد اشتغال و توانمندسازی دانشجویان مسلمان در اقتصاد دانش بنیان امروز طی مراسمی راه اندازی شد.
این مرکز تلاش دارد با جذب، سازماندهی، مدیریت و هم افزایی شتاب دهنده ها، استارتاپ ها، شرکت های فناور و دانش بنیان فعال در زمینه های ماموریتی دانشگاه دوده (ع) نقشی کلیدی در توانمندسازی و توسعه فرهنگی و اقتصادی مسلمانان جهان داشته باشد.
این مرکز نوآوری امکان حضور دانشجویان خارجی را در شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها فراهم می آورد. این دانشجویان بعد از تحصیل و کسب مهارت در مرکز نوآوری یاس می توانند مقدمات توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و استقرار شعب شرکت های دانش بنیان و استارتاپی در کشورهای خودرا ایجاد کنند. فضای کار اشتراکی و حضور شتاب دهنده ها از امکانات این مرکز است.
در این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر این که باید فرهنگ بومی و ایرانی در محصولات دانش بنیان مشهود باشد، اظهار داشت: فرهنگ ۵ هزار ساله ایران باید در محصولات دانش بنیان و صادرات آنها مدنظر باشد تا این محصولات بتوانند معرف ایران و توانمندی های فرهنگی ما باشند.
وی با تاکید بر این که دانشگاه دوده و خانه نوآوری یاس می توانند مرکزی باشد برای صادرات فناوری و کالاهای دانش بنیان ایرانی، تصریح کرد: دانشجویان خارجی سفیران معرفی توانمندی کشور به جهان هستند.
ستاری با اعلان اینکه قدرت کشورها در گرو قدرت یافتن شرکت های فناورانه است، اظهار داشت: اگر می خواهیم قدرت خودرا تضمین نماییم باید توسعه شرکت های دانش بنیان را مدنظر داشته باشیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حامی همه کوشش های برای شکل گیری قدرتمند این حوزه است.
حجت الاسلام شیخ رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی دوده هم در این مراسم، اظهار داشت: هم اکنون مجمع با ۱۴۴ کشور در تعامل است و ۱۸ میلیون مخاطب دارد. توسعه روابط بین المللی مهم ترین هدف ما است.
وی همین طور بیان کرد: باید تلاش نماییم مهارت ها و توانمندی های ایران را با کمک دانشجویان خارجی به دیگر کشورها معرفی نماییم. این کار نیازمند حمایت های جدی است. «مرکز نوآوری یاس» ظرفیت بزرگی برای معرفی توانمندی های فناورانه ایران به دیگر کشورها است.





منبع:

1400/04/20
13:11:16
itemprop="bestRating">5
880
تگهای خبر: اقتصاد , جهان , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد