وبلاگ آفتاب

نمایشگاه رنگ های مه گرفته

نمایشگاه رنگ های مه گرفته

به گزارش وبلاگ آفتاب علی محمد شیخی خالق آثار نمایشگاه نقاشی رنگ های مه گرفته که بامداد امروز افتتاح شد، طبیعت را بخش جدانشدنی از وجود آدمی دانست.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه نقاشی «رنگ های مه گرفته» با ۴۰ اثر از علی محمد شیخی بامداد امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه در گالری ابوالفضل عالی راه اندازی شد.
شیخی که دارای مدرک کارشناسی نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، در اولین روز از آغاز فعالیت این نمایشگاه اظهار داشت: آثار نمایشگاه «رنگ های مه گرفته» با دیگر نمایشگاه های من متفاوت می باشد چون که تلاش داشتم تا در شرایطی که کرونا دل های مردم را خسته کرده است با رنگ های درخشان و شاد حال و هوای آنها را حتی برای لحظاتی کوتاه تغییر بدهم و امیدبخش باشم.
وی افزود: در این نمایشگاه تلاش کردم تا فضای ایده آلیستی خویش را ضمن حفظ ساختار اصلی ادامه و از زوایای دیگر به منظره نگاه کنم. آثار نمایشگاه پیشِ رو، ثمره ۲ سال فعالیت هنری است که در نظر دارم تا آنرا در آینده ای نه چندان دور گسترش و تکمیل کنم.
شیخی اضافه کرد: طبیعت بخش جدانشدنی از وجود آدمی است و رنگ ها در آثار این نمایشگاه گویای این سرزندگی و تعامل سازنده میان انسان و طبیعت است. رنگ خدا رنگ پاکی و رنگ شادی است که ما با نگاه و دیدن درست آن به خدا می رسیم.
شجاعی طباطبایی: پی گیر جدی اقتصاد هنر هستیم
سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری هم با حضور در این نمایشگاه اظهار داشت: علی محمد شیخی از هنرمندان نسل اول هنر انقلاب و آغاز فعالیتهای حوزه هنری است. وی علاوه بر خلق اثر نقاشی در حوزه تدریس هم فعال است. همینطور مسئولیت های گوناگونی در رابطه با حوزه فعالیتهای هنری خود همچون ریاست موزه شهدا داشته است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه شاهد چهره تازه ای از آثار شیخی هستیم. وی این آثار را تحت عنوان «رنگ های مه گرفته» با تلفیق مسیر از پیش تعیین شده خود با طبیعت بی جان، گل ها و رنگ ها به همراه تقسیم بندی های هندسی خلق کرده است.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: یکی از اهداف مهم و اصلی ما امسال پی گیری اقتصاد هنر است که در این نمایشگاه هم آنرا پیاده سازی خواهیم کرد. بزودی ارزش گذاری مالی هر اثر در این نمایشگاه نصب خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار مورد نظر خویش را خریداری کنند.
شجاعی در انتها ضمن تبریک به این هنرمند برای برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: علاقه مندان برای بازدید مجازی از این نمایشگاه می توانند به تور مجازی حوزه هنری رجوع کنند.
همچنین علاقه مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند از ۱۴ تا ۲۰ تیرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ رجوع کنند.


منبع:

1400/04/14
09:47:43
itemprop="bestRating">5
969
تگهای خبر: اقتصاد , دانشگاه , فضا , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد