وبلاگ آفتاب
ستاری در مراسم رونمایی از ۸ محصول فناورانه راهبردی حوزه اقتصاد دیجیتال و خلاق:

فناوری های نوظهور طبق فرهنگ و سنت های كشور بومی سازی شود

فناوری های نوظهور طبق فرهنگ و سنت های كشور بومی سازی شود

به گزارش وبلاگ آفتاب معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از محصولات جدید حوزه اقتصاد خلاق و دیجیتیال ضمن اشاره به بازار داغ فناوری های نوظهور در کشور، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری حامی و پشتیبان این محصولات است. البته تنها ورود به حوزه فناوری های نوظهور کافی نیست، بلکه باید این فناوری ها طبق فرهنگ و سنت های کشور بومی سازی شود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از ۸ محصول فناورانه راهبردی و ارزبر حوزه اقتصاد خلاق و دیجیتال بعد از بازدید از این محصولات جدید، بیان نمود: شرکت هایی که به حوزه فناوری های نوظهور ورود می کنند، کار بزرگی انجام می دهند و باید مورد حمایت های مادی و معنوی قرار گیرند. ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از حامیان سرسخت این شرکت ها است.
ستاری افزود: هدف از برگزاری چنین رونمایی هایی «معرفی محصولات و خدمات جدید»، «تشویق و ترغیب شرکت ها به فعالیت بیشتر و رقابت در این عرصه ها» و «افزایش حمایت های صورت گرفته از آنها» است. معاونت علمی حامی شرکت هایی است که در حوزه های فناورانه خدمات عرضه می کنند، بخصوص فناوری های نوظهور که بازار داغ و توسعه یافته ای دارند.
وی خاطرنشان کرد: بلاکچین، فناوری های ارتباطات و اطلاعات، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و غیره همچون این حوزه های فناورانه ای است که در دنیا به سرعت رشد کرده است و در ایران هم شرکتهای زیادی به آن ورود کرده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اشاره به وجود شرکتهای زیاد فعال در حوزه هوش مصنوعی در کشور، اظهار داشت: ایران از این نظر وضعیت خوبی دارد و نخبگان و سرآمدان علمی به این حوزه ورود خوبی داشته اند. هم اکنون بزرگ ترین شرکتهای هوش مصنوعی منطقه در ایران شکل گرفته اند. این شرکت ها با نوآوری ها و خلاقیت های خود توانسته اند به مجموعه هایی قابل اتکا در کشور و منطقه بدل شوند و محصولات و خدماتی در بازار بین المللی ارائه نمایند.
رییس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: اما تنها ورود به حوزه فناوری های نوظهور کافی نیست، بلکه باید این فناوری ها طبق فرهنگ و سنت های کشور بومی سازی شود و در اختیار مردم قرار گیرد. ایرانیزه کردن این خدمات و فعالیت ها ضروری و مهم می باشد.
ستاری افزود: فناورانی که به این حوزه ورود می کنند کار سختی دارند؛ اما بازار این حوزه بسیار گسترده و زودبازده است، بنابراین نتیجه فعالیت ها خویش را به سرعت بروز می دهد. این مورد یکی از نقاط مثبت فناوری های نوظهور بخصوص در زمینه اقتصاد دیجیتال است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همینطور آینده این حوزه را بسیار روشن دانست و اظهار داشت: باید از شرکت هایی که به فناوری های پیشرو ورود کرده اند، حمایت نماییم و رسیدن ایده ها و محصولات آنها به بازار را هم سرعت دهیم. مثلا یکی از این حوزه ها هوش مصنوعی است که کاربرد فراوانی در زمینه آموزش، بانکداری و غیره دارد.
بازار فناوری های نوظهور راتوسعه می دهیم
مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این مراسم اظهار داشت: ستاد در تلاش است تا از فناوری های نوظهوری چون بلاکچین و هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء حمایت جدی کند، بنابراین شرکتهای ورود کرده به این حوزه را مورد حمایت قرار داده است.
وی اضافه کرد: در خلال این چند سال ۳۰ شتاب دهنده در این حوزه شکل گرفته است که به صورت تخصصی در حوزه فناوری های نوظهور فعالیت می نمایند.
به گفته محمدی، توسعه بازار فناوری های نوظهور یکی از اولویت های ستاد است و معاونت علمی در تلاش است تا بازار این حوزه را به شکلی جدی و مطمئن توسعه دهد.
صنایع خلاق در دنیا بازاری به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری دارد
پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق هم در این مراسم، اظهار داشت: در حوزه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاکچین از توانایی خوبی برخورداریم و در حوزه هوش مصنوعی رتبه ۱۸ دنیا از آن ایران است و ایران از نظر فعالیت شرکتهای خلاق وضعیت خوبی دارد و محصولات و خدمات عرضه شده در این حوزه بسیار قابل توجه و سودده است.
کرمی خاطرنشان کرد: صنایع خلاق در دنیا بازاری بزرگ به عدد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار دارد و گردش مالی این حوزه بسیار پرارزش و قابل توجه است. در ایران هم باید بیشتر به صنایع و اقتصاد خلاق دقت کنیم.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن اشاره به این که توسعه صنایع خلاق در هر حوزه ای، پرارزش است، اضافه کرد: این کار ضمن اشتغالزایی برای کشور، به ایجاد یک بازار رقابتی و رفع چالش های موجود در این عرصه هم کمک می نماید.
معرفی محصولاتی که رونمایی شدند
محصول بلاکچین همچون محصولات رونمایی شده است، با این محصول میتوان چند کلیک و بدون احتیاج به نیروی متخصص یک اپلیکیشن مبتنی بر بلاکچین های سازمانی را توسعه داد.
محصول بسته نرم افزاری مدیریت عملکرد تجهیزات، محصولی است که توانایی جمع آوری داده، یکپارچه سازی، تصویرسازی و تحلیل را دارد تا هدف اختصاصی بهبود عملکرد، قابلیت اطمینان، کاهش هزینه ها، افزایش تولید و بهره وری را تأمین کند.
آزمایشگاه XR هم که توسط محققان دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی طراحی شده امروز رونمایی گردید، این نرم افزار از فناوری حقیقت مجازی بهره برده است تا با خلق یک سناریوی واقع گرایانه، امدادرسانی و ایمن سازی محیط مدرسه را به صورت تعاملی با دانش آموزان بیاموزد و مورد ارزیابی هم قرار دهد.
محصول پلت فرم صدور و مدیریت برات دیجیتام برپایه فناوری دفترکل توزیع شده است که شرکت طراح آن راهکاری برای مدیریت برات بعنوان یکی از اسناد تجاری بر بستر دفتر کل توزیع شده را فراهم نموده است تا کاربران بتوانند از این طریق کلیه فرایند انتشار تا ابطال درخواست احتمالی را انجام دهند.
محصول کارا پلت فرم هم بر بستر نرم افزاری مبتنی بر ابر است که به کسب و کارهای دارای محصولات هوشمند، خدمات زیرساخت داده ای و یکپارچه سازی عرضه می کند. این محصول توسط مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء به تولید رسیده است.
به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیکره و فناوری گفتگوی روزمره زبان فارسی و همینطور سکوی حقیقت افزوده از دیگر محصولات رونمایی شده هستند.




منبع:

1400/04/05
23:31:37
itemprop="bestRating">5
1096
تگهای خبر: آموزش , اپل , اپلیكیشن , اطلاعات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد