وبلاگ آفتاب

گردهمایی متفاوت دانشمندان و ثروتمندان برای كمك به زمین

گردهمایی متفاوت دانشمندان و ثروتمندان برای كمك به زمین

وبلاگ آفتاب: بر اساس گزارشی از بی بی سی فوکوس، ˮزمین ۳۰۰ˮ(Earth ۳۰۰) یک پروژه علمی بلند پروازانه است که هدف آن افزایش آگاهی در مورد گرمایش جهانی است و طی آن دانشمندان و ثروتمندان در یک کشتی لوکس جمع خواهند شد. بودجه کشتی تحقیقاتی ˮزمین ۳۰۰ˮ تا حدی از راه بلیط های ۱۰ روزه وی.آی. پی سه میلیون دلاری تأمین خواهد شد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، این پروژه که مقرر است در سال ۲۰۲۴ عملی شود شامل ۲۲ آزمایشگاه خواهد بود و ۴۵۰ مسافر همچون دانشمندان، دوستداران محیط زیست و چند میلیاردر هم در آن حضور خواهند داشت.
این کشتی ۳۰۰ متری شامل یک "گوی علمی" ۱۳ طبقه هم خواهد بود و کارآفرین این پروژه به نام "آرون اولیورا"(Aaron Olivera) می خواهد با استفاده از فناوری پیشرفته ای که در داخل کشتی وجود دارد بعضی از بهترین دانشمندان جهان را گردهم آورده تا با آنها در زمینه راهکارهای گرمایش جهانی همکاری کند.
ایده این است که فضای موجود در کشتی را به ثروتمندان بفروشند و ۸۰ درصد سود را به آزمایشات علمی که روی کشتی انجام می شود اختصاص دهند. واحدهای مجللی هم در دسترس خواهند بود که این به آن معناست که ثروتمندان می توانند از طریق های مختلف به علم کمک کنند.


آرون اولیورا، کارآفرین این پروژه در مصاحبه با سیدنی مورنینگ هرالد اظهار داشت: این واقعا فرصتی برای ثروتمندان است که بتوانند به علم کمک کنند و در علم شرکت نمایند.
همچون فناوری های موجود در کشتی که در اختیار دانشمندان قرار خواهد گرفت میتوان به رباتیک، نرم افزار هوش مصنوعی، سنسورهای داخلی و نخستین کامپیوتر کوانتومی تجاری دریایی جهان برای پردازش حجم عظیمی از داده های جمع آوری شده در داخل کشتی اشاره نمود.
مقرر است کشتی زمین ۳۰۰، کشتی با آلایندگی صفر باشد. ازاین رو این کشتی با انرژی هسته ای حاصل از یک رآکتور نمک مذاب موجود بر مبنای فناوری درحال توسعه شرکت "تراپاور" کار خواهد نمود. بیل گیتس صاحب شرکت رآکتور هسته ای پیشرفته "ترا پاور"(TerraPower) است.
هزینه ساخت این پروژه تقریباً ۵۰۰-۷۰۰ میلیون دلار است و بخشی از آن توسط سرمایه گذاری خصوصی و مشارکت تأمین خواهد شد. هرچند پیشبینی می شود که مبلغ زیادی از بودجه توسط بلیط های وی آی پی ۱۰ روزه به قیمت سه میلیون دلار به گردشگران ثروتمند تامین گردد.


این سوپر یات توسط شرکت "Iddes Yachts" مستقر در بارسلون طراحی شده است. جزئیات این پروژه در یک مراسم در هتل Fullerton Bay سنگاپور و در یک رستوران مشرف به خلیج مارینا بی این کشور اعلام گردید.
در این مراسم، اولیورا پروژه زمین ۳۰۰ را نه تنها بعنوان یک آزمایشگاه پیشرفته علمی دریایی بلکه بعنوان وسیله ای برای آگاهی بیشتر در مورد روند گرمایش جهانی معرفی نمود.






منبع:

1400/03/24
08:46:17
itemprop="bestRating">5
939
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد