وبلاگ آفتاب
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی:

سقف تسهیلات به دانش بنیان ها افزایش می یابد

سقف تسهیلات به دانش بنیان ها افزایش می یابد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از افزایش سقف تسهیلات به دانش بنیان ها آگاهی داد و اظهار داشت: ما در دانشگاه برای شرکت های دانش بنیان و نوآور دانشگاه شهید بهشتی که در پارک علم و فناوری هستند خدمات مشاوره ای و بیمه و مالیات و مارکتینگ را انجام می دهیم.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، حسین زربخش زاده با اعلان اینکه این صندوق خدماتی را به شرکت و تیم های نوآور، نوپا و دانش بنیان ارائه می دهد، اظهار نمود: این خدمات به تمام شرکتها و تیم ها ارائه می شود؛ بدین سبب فعالیت صندوق در سه دسته تقسیم بندی شده است که بخش تسهیلات از منابع داخلی و نهادهای حمایتی همچون معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، انواع وزارتخانه ها، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری انجام می شود چونکه ما بعنوان بازوی مالی و اعتباری این نهادها فعالیت می نماییم.
وی اشاره کرد: بخش دوم ارائه ضمانت نامه به شرکت های دانش بنیان و نوپا است زمانی که به بانک مراجعه می کنند برای دریافت ضمانت با مشکلات عدیده ای مواجهند، بدین سبب افرادی که این شرکتها و تیم ها را راه اندازی کردند ضمانت نامه لازم را برای به بانک ندارند به همین خاطر ما بوسیله این صندوق برای آنها ضمانت نامه صادر می نماییم و اعتبار ضمانت نامه نیز از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. این ضمانت نامه برای تمام ارگان ها و سازمان های دولتی قابل ارائه است؛ بدین سبب ضمانت نامه ها به چهاربخش (شرکت در مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار و حسن انجام تعهدات در مواردی خاص پرداخت) ارائه می شود.
زربخش زاده اضافه کرد: بخش سوم فعالیت این صندوق در زمینه سرمایه گذاری طرح های نوآور و خطرپذیر است؛ چونکه ما قصد شرکت داری نداریم؛ بلکه سرمایه را به تیم های کارآفرین تزریق میکنیم تا بتوانند طرح مورد نظر را به محصول تبدیل و به بازار عرضه کنند. اگر محصولشان موفق بود حداکثرتا ۵ سال حمایت خواهند شد و پس از این مدت از این حمایت ها خارج می شوند.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، افزود: همین طور برای شرکت های دانش بنیان و نوآور دانشگاه شهید بهشتی که در پارک علم و فناوری هستند خدمات مشاوره ای و بیمه و مالیات و مارکتینگ را انجام می دهیم.
وی، شروع فعالیت این صندوق را از آبان ماه ۹۹ عنوان نمود و اظهار داشت: همین طور مجوز فعالیت را از شروع خرداد سال جاری دریافت کردیم بطوریکه از شروع خرداد تا کنون ۳ فقره تسهیلات پرداخت کردیم. یک فقره لیزینگ محصول دانش بنیان بوده که از بخش حمایتی معاونت علمی بوده است. همین طور ۵ شتابدهنده زنان کارآفرین را حمایت کردیم. در زمینه سرمایه گذاری خطرپذیر در بخش ارزیابی روانشناختی رانندگان ویژه تاکسی های اینترنتی بوده که یکی از بزرگترین سرمایه گذاری در زمینه روانشناختی کشور است. میزان سرمایه گذاری با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و با مشارکت دانشکده روانشاسی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است و بازار مشتریانش آنها تاکسی های اینترنتی (اسنپ و تپسی) بوده است.
زربخش زاده اظهار نمود: باتوجه به اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی مقرر است که تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از صندوق نوآوری استفاده نمائیم. مجموع سرمایه صندوق پژوهش دانشگاه شهید بهشتی حدود ۳۰ میلیارد تومان است و بخش ضمانت نامه تا حالا ۳ میلیارد است و پیش بینی می شود که تا اختتام خرداد به ۱۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند؛ این درحالیست که تا ۱۲ برابر نیز می توانیم ضمانت نامه صادر نماییم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، وی اشاره کرد: در زمینه تسهیلات با دانشگاه شهیدبهشتی قراردادی به ارزش ۳ میلیارد تومانی برای شرکتها داریم. همین طور معاونت علمی و فناوری قراردادی با خط اعتباری ۱۰ میلیارد تومان از شرکتها حمایت می کند.



1400/03/20
22:40:25
itemprop="bestRating">5
921
تگهای خبر: اینترنت , پژوهش , خدمات , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد