وبلاگ آفتاب
مدیرعامل تلوبیون با مهر مطرح كرد؛

سازوكار شبكه های اختصاصی كاندیداهای انتخابات

سازوكار شبكه های اختصاصی كاندیداهای انتخابات

به گزارش وبلاگ آفتاب مدیرعامل تلوبیون درباره سازوکار فعالیت شبکه های اینترنتی، که در این سامانه به هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری اختصاص پیدا کرده است، توضیحاتی ارائه نمود.



احمد خورشیدی مدیرعامل تلویزیون تعاملی تلوبیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شبکه های اینترنتی که در سامانه تلوبیون برای نامزدهای ریاست جمهوری قرار داده شده است توضیح داد: سال جاری تکلیف قانونی بر عهده معاونت فضای مجازی صداوسیما گذاشته شد تا بنا بر آن جهت سهولت و دسترسی بهتر به آرا نامزدها در فضای مجازی شبکه هایی به آنها اختصاص داده شود.
وی ضمن اشاره به فرصت ویژه تلوبیون برای نامزدها بیان نمود: تلوبیون حدود ۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و این فرصت مهیا شده تا نامزدها از این فرصت بهره برده و نظراتشان را به صورت دائم با مخاطبان به اشتراک گذارند.
خورشیدی درباره تدابیری که برای این منظور اندیشیده شده است اظهار داشت: ما امکاناتی را فراهم کردیم که هر کدام از نامزدها یک شبکه خطی اختصاصی داشته باشند و به صورت زنده و آرشیوی مطالب و محتوای تصویری خویش را به اشتراک گذارند. معاونت فضای مجازی به ازای هر نامزد یک استودیوی با امکانات کامل تجهیز کرده و هفت استودیو با امکانات کامل همچون دوربین، پک کامل صدا و نور، پلی اوت و… در اختیارشان قرار گرفته است.
وی درباره هزینه این امکانات خاطرنشان کرد: از امکانات موجود صداوسیما استفاده شده و هزینه اضافی انجام نشده است، این اقدام در جهت رویکرد عدالت رسانه ای بوده است.
شبکه های اینترنتی ۲۴ ساعته در اختیار نامزدها
مدیرعامل تلوبیون درباره ساز و کار برنامه های انتخاباتی خاطرنشان کرد: استودیوها برای برنامه ها و شبکه های اینترنتی تلوبیون به صورت ۲۴ ساعته در اختیار نامزدهاست، البته لزوماً نیاز نیست نامزدها در استودیو باشند و از هر استودیو و دفتر دیگری هم، می توانند از این کانال ها پخش زنده داشته باشند.
محتوایی که تولید و پخش می شود ذخیره و آرشیو شده و در اختیار مخاطب قرار می گیرد و علاوه بر محتوایی که نامزدها ویژه این کانال ها تولید می کنند تمام محتوای در ارتباط با هر نامزد که در رسانه ملی پخش می شود هم در کانال ها بازپخش می شود و مردم می تواند دنبال کنند که از یک نامزد چه محتوایی عرضه شده است وی درباره تعداد مخاطبانی که می توانند از راه تلوبیون به صورت همزمان مخاطب کانال های نامزدها قرار بگیرند بیان نمود: پیش از این یک میلیون نفر می توانستند به صورت همزمان مخاطب یک کانال قرار بگیرند و با تدابیر ویژه ای برای انتخابات به سه میلیون کاربر همزمان افزایش داده شد تا درخواستی از سوی کاربران بی پاسخ نماند. همینطور مخاطبان می توانند این کانال ها را باکیفیت خوب و اچ دی و با اینترنت نیم بها تماشا کنند.
ممیزی با تلوبیون نیست
خورشیدی افزود: محتوایی که تولید و پخش می شود ذخیره و آرشیو شده و در اختیار مخاطب قرار می گیرد و علاوه بر محتوایی که نامزدها ویژه این کانال ها تولید می کنند تمام محتوای در ارتباط با هر نامزد که در رسانه ملی پخش می شود هم در کانال ها بازپخش می شود و مردم می تواند دنبال کنند که از یک نامزد چه محتوایی عرضه شده است.
وی ضمن اشاره به این که این فرصت مورد استقبال نامزدها قرار گرفته است اظهار داشت: حداقل روزی دو یا سه نفر از نامزدها در این رسانه پخش زنده دارند و هیچ محدودیتی برای کمیت تولیدات وجود ندارد.
مدیرعامل تلوبیون درباره ممیزی برنامه های انتخاباتی نامزدها اظهار داشت: ما در این حوزه دخل و تصرفی نداریم و ممیزی و دستورالعمل ها توسط همان ستاد که روی سایر محتواها نظارت دارد نظارت می شود.
رکورد مصرف بیشینه پهنای باند اینترنت تلوبیون جا به جا شد!
وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به تماشای مناظره اول از راه تلویزیون بیان نمود: در جریان مناظره اول ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بیشینه پهنای باند مصرف کاربران تلوبیون از ۴۵۰ گیگابیت بر ثانیه عبور کرد.
خورشیدی در انتها خاطرنشان کرد: رکورد قبلی در ارتباط با فینال لیگ قهرمانان آسیا بود و همچنین، مصرف ۳۰ میلیون دقیقه محتوای پخش زنده مناظره توسط کاربران به ثبت رسید و یک میلیون کاربر تلوبیون در روز گذشته ۱ پتابایت ترافیک (معادل پانصدهزار فیلم سینمایی باکیفیت HD) را مصرف نموده اند.

1400/03/18
22:32:30
itemprop="bestRating">5
1307
تگهای خبر: اینترنت , دوربین , فضا , فضای مجازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد