وبلاگ آفتاب

روایت مهوش صبركن از حضورش در سریال یوسف پیامبر

روایت مهوش صبركن از حضورش در سریال یوسف پیامبر

به گزارش وبلاگ آفتاب مهر نوشت: مهوش صبركن درباره تجربه حضور در سریال «یوسف پیامبر(ع)» توضیح داد و تصریح كرد كارگردان از او درخواست نمود تا بازی خوبی نشان ندهد كه زلیخا بیشتر دیده شود.


مهوش صبركن كه این شب ها سریال «یوسف پیامبر(ع)» به كارگردانی مرحوم فرج الله سلحشور را در شبكه آی فیلم روی آنتن دارد، درباره حضور در این پروژه اظهار نمود: «همانطور كه می دانید شخصیتی كه من در سریال «یوسف پیامبر(ع)» ایفا كردم، در متون قرآنی وجود ندارد. این شخصیت توسط نویسنده به داستان اضافه شده است. اگر قصه را در قرآن بخوانید متوجه می شوید كه اصلاً چنین شخصیتی وجود خارجی نداشته، اما نویسنده با پر و بالی كه به داستان داده، آنرا به وجود آورده است. یكی از دشواری های این نقش این بود كه مرحوم سلحشور نمی خواست از زبان بدن استفاده كنم و به من گفته شد كه دست هایت را روی هم بگذار، همینطور كفش های مرا درآوردند تا قدم بلندتر از زلیخا نباشد.» بازیگر «یوسف پیامبر(ع)» اظهار داشت: «آقای سلحشور معتقد بود كه این سریال داستان یوسف و زلیخا است و باید زلیخا دیده شود و نه بازیگران دیگر. آقای سلحشور به من گفتند كه شما مدام در كنار زلیخا هستی و اگر بازی توانمندتری عرضه بدهی، او دیده نمی گردد. همانطور كه گفتم با عنایت به تكنیك هایی كه طی ۴۰ سال تجربه كاری كسب كرده بودم، توانستم حس هایم را از راه صورتم به مخاطب منتقل كنم، اما اگر اجازه می دادند كه از زبان بدنم استفاده كنم، اساسا بازی ام جذاب تر می شد.»
این بازیگر در ادامه به «پس از باران» اشاره نمود و اظهار داشت: «در «پس از باران» ایفاگر نقشی بودم كه خیلی با سن واقعی خودم فاصله داشت. باید نقش یك خانم مسن را بازی می كردم، در حالیكه بسیار جوان بودم. به همین دلیل، گریم سنگینی روی صورتم انجام شد و خودم هم بسیار تلاش كردم تا به نقش نزدیك شوم. به صورت كلی، پیداكردن آن نقش برایم سخت بود. من آن نقش را در هیچ كتاب و فیلمی نتوانستم پیدا كنم اما در نهایت این شخصیت را در بین یكی از همسایگان مان پیدا كردم و توانستم با الگوبرداری از او، به شخصیت نزدیك شوم. ما تئاتری ها باید یك الگو داشته باشیم و اگر نتوانیم ما به ازای آن نقش را در بیرون پیدا نماییم نمی توانیم نقش ماندگاری را ایجاد نماییم.»
۲۴۱۲۴۳

1398/08/06
10:49:32
itemprop="bestRating">5
4634
تگهای خبر: بازی , پروژه , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد