وبلاگ آفتاب
كارگردان تروكاژ با مهر مطرح كرد؛

تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست!

تبلیغ نامزد ریاست جمهوری، تبلیغ آبمیوه نیست!

وبلاگ آفتاب: محمدهادی نعمتی کارگردان تروکاژ ضمن اشاره به دغدغه های خود در ساخت این مستند اصرار کرد حمایت سلبریتی ها از برخی نامزدهای انتخاباتی در سالهای اخیر موجب لطمه به کشور شده است.



محمدهادی نعمتی کارگردان مستند «تروکاژ» که این روزها در حال اکران اینترنتی است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر اظهار داشت: تروکاژ به مدلول کلک سینمایی است که از آن در فیلم ها استفاده می شود. این مستند آرشیوی درباره سلبریتی هاست. این که هالیوود چگونه با سلبریتی های خود برخورد می کند و در ایران چه برخوردی با سلبریتی ها صورت می گیرد؟
وی افزود: دست سلبریتی ها چقدر در دنیا در اظهارنظرهای سیاسی باز است و این اتفاق در ایران به چه شکل است؟ ضمن این که ما در «تروکاژ» به این مساله پرداخته ایم که جدیداً آمریکا ویزایی به نام ویزای تلنت برای افراد در نظر گرفته است، به این صورت که هرکسی آثار بیشتری بر ضد جمهوری اسلامی داشته و جوایز نفیس تری را برده باشد به آسانی از این ویزا برخوردار می شود.
این مستندساز اضافه کرد: ما به این مساله پرداختیم که سلبریتی ها به انتخابات ورود پیدا می کنند و روی نظر مردم اثر می گذارند این در حالیست که سواد سیاسی خاص و تحقیقی ندارند. این سلبریتی ها تنها بر این اساس که از افراد پول می گیرند آغاز به تبلیغ برای آنها می کنند و این حمایت ها موجب می شود نگاه سیاسی جامعه تغییر کند بنا بر این در انتخابات اثر منفی می گذارد. به همین دلیل به سراغ ساخت این مستند رفتیم.
نعمتی بیان کرد: اکران این مستند بصورت اتفاقی در این بازه که بحث انتخابات پررنگ است، پیش آمد اما موجب شد «تروکاژ» به خوبی دیده شود. ما در این مستند بیشتر به این مساله پرداختیم که سلبریتی ها بیشتر بصورت هیجانی از نامزد خاصی حمایت می کنند یعنی یا پشتوانه پولی برای این حمایت داشته اند، یا پشتوانه هیجانی. برای مثال اتفاق خوبی که در چند سال اخیر رخ داد، این بود که به سلبریتی ها اجازه داده شد در بیلبوردهای خیابانی به تبلیغات تجاری بپردازند یعنی برای آنها فرقی نمی کرد که یک آبمیوه تبلیغ کنند یا به تبلیغ برای یک نامزد ریاست جمهوری بپردازند. درواقع آنها برای پولی که می گیرند، تبلیغ می کنند.
این کارگردان توضیح داد: این مساله موجب شد پایگاه آنها در میان مردم تضعیف شود. سینمای ایران برخی خط قرمزها را دارد و بنا بر این سلبریتی ها در پوزیشن های خاصی دیده نمی شوند این در حالیست که در خارج از کشور این اتفاق رخ می دهد همین است که سلبریتی در ایران تبدیل به قهرمان می شود در صورتیکه ممکنست یک آدم خیلی عادی باشد. حالا که به این افراد اجازه داده شد تبلیغات کنند و این مساله موجب شد مردم متوجه شوند این قهرمانانی که در فیلم ها می بینند زندگی عادی ای دارند. سلبریتی ها در سالهای اخیر نگاه سیاسی و انتخاباتی مردم را تغییر دادند که متأسفانه به کشور لطمه وارد شد اما مردم متوجه ماجرا شدند.
نعمتی مطرح کرد: تمام حرف این مستند در سکانس پایانی آن وجود دارد. ما مراسم اسکاری را نشان می دهیم که درباره سلبریتی ها صحبت می شود و بهترین بخش فیلم است.
وی در آخر اشاره کرد: اگر احسان شادمانی نبود این مستند ساخته نمی شد، ایشان محقق، پژوهشگر و تهیه کننده «تروکاژ» است.


منبع:

1400/02/30
13:08:05
itemprop="bestRating">5
1097
تگهای خبر: اینترنت , پژوهش , پژوهشگر , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد