وبلاگ آفتاب
در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد

طرح مأموریت گرایی در محورهای اولویت دار عرصه های ملی و بین المللی

طرح مأموریت گرایی در محورهای اولویت دار عرصه های ملی و بین المللی

به گزارش وبلاگ آفتاب طرح مأموریت گرایی دانشگاه تربیت مدرس در محورهای اولویت دار در عرصه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در بیستمین نشست شورای این دانشگاه ضمن اشاره به بحث همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی اظهار داشت: بر مبنای طرح همسان سازی علاوه بر ۲۵ درصد افزایش حقوق سالجاری و ۲۰ درصد افزایش حق مدیریت، دو مرحله افزایش ۳۰ درصدی هم در همسان سازی وجود دارد که ۳۰ درصد اول به تمامی اعضای هیات علمی تعلق می گیرد و منابع آن طی دو هفته آینده ابلاغ می شود. ۳۰ درصد دوم مشمول همه اعضای هیات علمی نخواهد شد، چونکه با افزایش وظایف و کاهش حق التدریس و افزایش تعهدات اعضای هیات علمی همراه خواهد بود که شامل ۲۰ درصد افزایش واحدهای موظفی، ۲۰ درصد کاهش حق التدریس و ۵۴ ساعت حضور در دانشگاه در خلال هفته خواهد بود. همینطور اعضای هیات علمی نباید در مأموریت سایر ارگان ها و سازمان ها باشند.

وی اضافه کرد: جزئیات این طرح، نهایی شده و پیش نویس آن تهیه شده و طی هفته های آینده با مشارکت سازمان برنامه و وزارت علوم و نظرات دانشگاه ها و شورای صنفی نهایی خواهد شد.

دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بر مبنای مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم موظف است به منظور پاسخگویی به نیازهای گوناکون در بخش های مختلف، طرح مأموریت گرایی موسسات آموزش عالی را با عنایت به سطوح عملکردی، بین المللی، ملی، منطقه ای و خاص تدوین کند و بعد از تصویب به اجرا درآورد.

وی اضافه کرد: دانشگاه هم باید مأموریت خویش را در عرصه ملی و بین المللی تعریف کند و در این راستا فعالیت کمیته تعیین مأموریت و محورهای اولویت دار در عرصه ملی و بین المللی رو به اتمام است و نتایج آن از نظر نوع مأموریت و محورهای اولولیت دار فعالیتهای دانشگاه برای پردیس ها و دانشکده ها ارسال خواهد شد تا در خردادماه بر مبنای نیاز و دستور وزارت متبوع و شورایعالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه ضمن اشاره به انتصاب رئیس پردیس علوم انسانی و اجتماعی در این دانشگاه اظهار داشت: دکتر دانایی فرد رئیس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه و از اساتید بنام و موفق در حوزه مدیریت، مسئولیت پردیس علوم انسانی و اجتماعی را تقبل کرده اند و امیدواریم ایشان با تفاهم و همکاری میان سه دانشکده علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد و حقوق بتوانند همکاریهای بین رشته ای و مشارکت در منابع را به خوبی رقم بزنند.





منبع:

1400/02/23
22:15:01
itemprop="bestRating">5
934
تگهای خبر: آموزش , اقتصاد , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد