وبلاگ آفتاب
شهاب الدین حسین پور :

4 فیلم-تئاتر وارد فضای مجازی شد

4 فیلم-تئاتر وارد فضای مجازی شد

وبلاگ آفتاب: شهاب الدین حسین پور از ورود 4 فیلم تئاتر به کارگردانی خودش به یکی از سامانه های برخط آگاهی داد.



شهاب الدین حسین پور کارگردان تئاتر درباره ورود فیلم تئاترهایش به یکی از پلت فرم های پخش آنلاین به خبرنگار مهر اظهار داشت: بتازگی فیلم ۴ نمایش آخرم بعنوان «سرآشپز پیشنهاد می کند»، «طپانچه خانم»، یک زندگی بهتر» و «بیوه های غمگین سالار جنگ» بوسیله یکی از پلت فرم های برخط در اختیار علاقه مندان به هنرهای نمایشی قرار گرفته است.

وی افزود: تلاشم این بوده که در طول سال ها از نمایش هایی که به صحنه برده ام مستندنگاری کنم. به این علت واژه مستندنگاری را به کار می برم که بسته ای که در این فیلم تئاترها به مخاطبان ارائه می شود پکیجی است که نه فقط شامل فیلمِ تئاتر می شود بلکه تصاویر پشت صحنه، گفتگو با عوامل و بازیگران و گالری عکس ها و تیزرهای نمایش و اطلاعات مربوط به اثر را در برمی گیرد از این جهت این فیلم تئاترها برای افرادی که مشتاق کسب اطلاعات درباره نمایش ها هستند مخصوصاً هنرجویان می تواند مفید واقع شود و جدا از بخش سرگرم کننده بودن این فیلم تئاترها می تواند اطلاعات مناسبی نیز در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی تصریح کرد: تا امروز برای همه نمایش هایم و حتی آنهایی که چندبار به صحنه رفته اند این کار را انجام داده ام. البته این بسته های فرهنگی شامل هزینه هایی هم می شود که من هیچ وقت به بازگشت هزینه ها فکر نکردم بلکه علاقمند بودم که این فیلم تئاترها و اطلاعات مربوط به آنها در تاریخ به یادگار بماند.

حسین پور درباره کیفیت ضبط این فیلم تئاترها بیان کرد: از همان نخستین کارهایی که بصورت فیلم تئاتر درآوردم تلاش شد که ضبط تصاویر و صدابرداری باکیفیت انجام گیرد و از دوربین های گوناگون برای ضبط تصاویر و حتی در بعضی مواقع از دوربین گوپرو استفاده شده است. پیش از ورود این نمایش ها به یکی از سامانه های پخش آنلاین، دی وی دی این آثار به جز «یک زندگی بهتر» انتشار یافته بود اما متاسفانه هربار به سبب شرایط اقتصادی، پخش کننده نتوانست به شکل مناسبی این فیلم تئاترها را عرضه نماید در صورتیکه باتوجه به زحمتی که در تولید این آثار کشیده شده است، علاقمند بودم که این فیلم تئاترها به شکل گسترده و باکیفیت در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

وی در آخر صحبت هایش متذکر شد: خوشبختانه تا امروز این ۴ فیلم تئاتر که همگی هم برگزیده های جشنواره های ملی و بین المللی ایران هستند، مورد استقبال قرار گرفته اند و بازخوردهای خوبی از این آثار دریافت کرده ام. نکته مورد توجه این است که در شرایطی که تئاتر تعطیلست مردم می توانند فیلمِ تئاترهای ما را ببینند و خوشبختانه سامانه های برخط توانستند خوراک های فرهنگی که هم اندیشمند هستند و هم موجب سرگرمی می شوند برای مردم فراهم آورند اما پخش این آثار به لحاظ اقتصادی برای عوامل و دست اندرکاران این آثار آورده ای ندارد. در شرایطی که نزدیک به یک سال و نیم است که هنرمندان تئاتر ما هیچ نوع درآمدی نداشتند، می توانستند بوسیله پخش فیلمِ آثارشان درآمد اندکی به دست بیاورند اما این امکان برایشان فراهم نشد که در جای خود مساله دردناکی است.


منبع:

1400/02/17
17:10:27
itemprop="bestRating">5
931
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد