وبلاگ آفتاب
در گفتگو با تلویزیون فرانسه مطرح شد؛

انتقاد پیمان معادی از رئیس جمهور فرانسه

انتقاد پیمان معادی از رئیس جمهور فرانسه

وبلاگ آفتاب: پیمان معادی در مصاحبه ای آنلاین درباره وضعیت مهاجران امروز فرانسه صحبت کرد و رئیس جمهوری این کشور را به خاطر عدم اطلاع درباره دین اسلام زیر سوال برد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، پیمان معادی در مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی فرانسه که به بهانه ایفای نقش یک مهاجر در فیلم فرانسوی «شیفت شب» صورت گرفت، در پاسخ به این سؤال که به نظرتان برای یک مهاجر راحتتر است جذب جامعه فرانسه شود یا آمریکا؟ اظهار داشت: فرانسوی ها فکر می کنند هویت ملی شان بر ایده آل های جمهوری خواهی جهانی بنا شده؛ برابری و سکولاریسم فرانسوی … در واقع لاییسیته. اما آیا واقعاً این گونه است؟
وی در ادامه اظهار داشت: سوالی که دارم این است که آیا یک زن جوان مسلمان که در حومه پاریس زندگی می کند، واقعاً همین احساس را دارد؟
معادی اضافه کرد: همه می دانیم اسلام بزرگ ترین اقلیت مذهبی در فرانسه است؛ ولی رئیس جمهوری فرانسه با نادانی دین اسلام را در همه دنیا دینی در بحران می نامد.
من فکر می کنم هویتی که گشوده نباشد و نتواند گونه های دیگر هویت ها را بپذیرد هویتی است که گرفتار بحران شده است.
وی اضافه کرد: این انتظار برای جذب کردن دیگران در جامعه، خودش دیدگاهی مسئله ساز است. ما نباید بر تک تک مهاجران فشار وارد نماییم که جذب جامعه ما شوند بلکه به جای آن باید سوال نماییم ما چطور می توانیم بعنوان یک جامعه میزبان آنها باشیم و از حس همنوع دوستی برخوردار باشیم. این باید شیوه ما باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا درباره بحران پناهندگی حس ناتوانی می کند گفت نه حس ناتوانی نمی کنم؛ بلکه حس عصبانی شدن به من دست می دهد. غمگین می شوم. حس ناامیدی می کنم. هیچکس فرزندانش را در قایق نمی گذارد و به آب بزند مگر اینکه حس کند آب امن تر از خشکی است و دولت های اروپایی افرادی را جریمه می کنند که تلاش دارند به پناهندگان کمک کنند. آیا این یادآوری کننده وضعیت مهاجران در جریان جنگ جهانی دوم نیست؟ آیا ما باید همان اشتباهات فاجعه بار را تکرار کنیم؟ بله داریم همین کار را می نماییم. ما فراموش می نماییم بحران تاریخی پناهندگی را بررسی نماییم. این بی پناهان از چه چیزی فرار می کنند؟ از جنگ، خشکسالی، نسل کشی؟ چطور این کشورها به اینجا رسیدند؟ ۵۰ یا ۱۰۰ سال پیش چه اتفاقی برایشان افتاد که امروز درگیر جنگ هستند و مردم آنها امروز باید با عواقب آن ماجراها روبه رو شوند؟
نه من حس ناتوانی نمی کنم. من حس می کنم که قدرت دارم تا دنیا را تغییر دهم. یک کم، خیلی کوچک… چونکه من یک بازیگرم.


منبع:

1399/12/24
22:38:57
itemprop="bestRating">5
990
تگهای خبر: آنلاین , بازی , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد