وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

افتتاح قرن صفر در سرزمین هنر

افتتاح قرن صفر در سرزمین هنر

کامبیز حضرت پور درباره نمایشگاه نقاشی قرن صفر بیان کرد آثار خاصیت خاصی که سبب گردآوری آنها در کنار هم شده است، ندارند اما هم به لحاظ موضوعی و هم تکنیکی متفاوت هستند.



کامبیز حضرت پور هنرمند نقاش که در نمایشگاه نقاشی «قرن صفر» که از روز جمعه اول اسفند در گالری سرزمین هنر افتتاح می شود، حضور دارد، درباره عنوان این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: نامگذاری نمایشگاه «قرن صفر» برمبنای شرایط فعلی، اتفاقاتی که با آنها درگیر هستیم و شرایط روز جامعه همچون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پاندمی بیماری کووید ۱۹ صورت گرفته است. در نمایشگاه «قرن صفر» آثاری از هومن بیات، کامبیز حضرت پور، رضا علیزاده، آرش لاهیجی و عدنان مصلایی به نمایش در می آید.
وی در پاسخ به اینکه آیا این عنوان با سال جدید و قرن جدید ارتباطی دارد یا خیر، بیان کرد: محتوای آثار الزاماً مبتنی بر عنوان نمایشگاه نیست. آثار متشکل از دوره های کاری ۵ هنرمند شرکت کننده در آنست و بطور متوسط از هر هنرمند ۱۰ الی ۱۵ اثر در نمایشگاه به نمایش در می آید.
حضرت پور همین طور درباره خاصیت و تکنیک های به کار رفته در آثار اظهار داشت: آثار خاصیت خاصی که سبب گردآوری آنها در کنار هم شده است، ندارند. البته چون نمایشگاه گروهی است آثاری با موضوعات مختلف و در قالب های تکنیکی متفاوت؛ از رنگ روغن و میکس مدیا و ترکیبی بهره گرفته شده است، ولی هم به لحاظ موضوعی و هم تکنیکی متفاوت هستند.
وی بیان کرد: این آثار الزاماً در سال ۹۹ خلق نشدند و از چند سال قبل کار وجود دارد و البته تعدادی هم امسال خلق شده اند. قیمت های متفاوتی روی کارها است و سقف قیمتی بیش از بین ۵ تا ۸ میلیون تومان است؛ البته آثاری با رنج پایین تر نیز در نمایشگاه روی دیوار رفته است.
این هنرمند نقاش درباره سالی که هنرمندان به سبب پاندمی کووید ۱۹ در مضیقه اقتصادی و قرنطینه قرار داشتند، اظهار داشت: واقعیت این است که در وضعیت اقتصادی سختی هستیم و کرونا نیز در این وضعیت، بی تأثیر نبوده است. این وضعیت اقتصادی سخت و شرایط موجود برای همه صنوف وجود داشته اما بالطبع این وضعیت برای اهالی هنر سخت تر بوده است. همچنان که در سالی که گذشت چندین نمایشگاه من به سبب و به سبب شرایط ناشی از کرونا کنسل شد. از طرفی فروش آثار خوب نیست و وضعیت اقتصادی موجود، اولویت هایی را برای مردم در نظر می گیرد که کار ما سخت می کند. این مطالبه همه اهالی هنر است هرچند فکر می کنم در همه حوزه ها این گرفتاری ها وجود دارد و البته در حوزه هنرهای تجسمی این مساله کاملاً پررنگ است.
نمایشگاه گروهی نقاشی «قرن صفر» بعنوان آخرین نمایشگاه سالانه گالری «سرزمین هنر» در سال ۱۳۹۹ از اول تا ۱۰ اسفند انجام می شود. این گالری در اوین، ابتدای خیابان کچویی، کوچه صفا، پلاک چهار واقع است.

1399/11/30
11:44:20
itemprop="bestRating">5
1127
تگهای خبر: اقتصاد , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد