وبلاگ آفتاب
دانشگاه خوارزمی برگزار می كند

نخستین كنفرانس بین المللی روایت شناسی عربی

نخستین كنفرانس بین المللی روایت شناسی عربی

به گزارش وبلاگ آفتاب نخستین کنفرانس بین المللی روایت شناسی عربی، ۲۸ بهمن ماه برگزار می گردد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، نخستین کنفرانس بین المللی روایت شناسی عربی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در دانشگاه خوارزمی به شکل ترکیبی حضوری و مجازی برگزار می گردد.
این کنفرانس با همکاری انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی، شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و دانشگاه های مختلف کشور مانند دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی و غیره برگزار می گردد و کنفرانس در مرکز ISC نمایه شده است.
این کنفرانس در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار می شود و دبیرخانه‌ی کنفرانس، گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه خوارزمی است.
دبیر کنفرانس، دکتر هومن ناظمیان و دبیر علمی کنفرانس، دکتر علی اسودی و دبیر اجرایی کنفرانس، دکتر عبدالله حسینی از اعضای هیئت علمی گروه عربی دانشگاه خوارزمی هستند.
در این کنفرانس رئیس دانشگاه خوارزمی، دکتر عزیزاله حبیبی، رئیس انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی، دکتر علی قهرمانی مقبل، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به سخنرانی خواهند پرداخت؛ همینطور در این کنفرانس دکتر حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، دکتر فکری، مدیر کل سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، هم به عرضه سخنرانی خواهند کرد.
سه سخنران داخلی علمی این کنفرانس دکتر خلیل پروینی، دکتر رضا ناظمیان و دکتر حسین ابویسانی به ترتیب از دانشگاه های تربیت مدرس، علامه طباطبایی و خوارزمی هستند؛ و سه سخنران خارجی کنفرانس به ترتیب دکتر صبحی بستانی، استاد گروه عربی دانشگاه اینالکو پاریس، خانم دکتر بیان ریحانوا، استاد گروه عربی دانشگاه صوفیه بلغارستان و دکتر عبدالحق بالعباد، استاد گروه عربی دانشگاه قطر هستند.
این کنفرانس تخصصی بین المللی میزبان ۱۸۰ مقاله‌ی داخلی و خارجی است که از این تعداد ۱۳۴ مقاله پذیرفته شده و از این تعداد ۱۱۱ مقاله به صورت کامل و ۲۳ مقاله به شکل چکیده است. تعداد کل مقالات واصله از پژوهشگران ایرانی، ۷۷ مقاله بوده و ۳۲ مقاله هم از کشورهای خارجی مانند الجزایر، عراق، مراکش، نیجریه و بلغارستان به دبیرخانه‌ی کنفرانس رسیده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم؛ محورهای کنفرانس مطالعات نوین در زمینه تکنیک های روایت در قرآن کریم، روایت و شعر داستان عربی، خصوصیت های روایت درمان های معاصر عربی، پژوهش های روایت شناسی نوین روش ها و نظریات ادبی نو، نقد پسا استعماری رمان های عربی، مطالعه در روایت شناسی و تحلیل گفتمان عربی، نقد و تحلیل روایت فمینیستی عربی، مطالعه رمان و متن های زبان عربی و رمان مدرن عربی و تاریخ گرایی نو و نوع روایت عربی و جامعه شناسی ادبیات است.




منبع:

1399/11/18
20:45:54
itemprop="bestRating">5
994
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد