وبلاگ آفتاب

صنعتی كه هنوز پانگرفته بود، با نوسانات ارزی از پا افتاد

صنعتی كه هنوز پانگرفته بود، با نوسانات ارزی از پا افتاد

نوسانات نرخ ارزی باعث شد تا هزینه های سامانه های خورشیدی خانگی به شدت افزایش یابد و این امر باعث تضعیف صنعت تجدیدپذیری شد که تازه در کشور در حال توسعه بود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، جواد جعفرزاده، مدیرعامل یکی از شرکتهای سازنده تجهیزات حوزه انرژی های تجدیدپذیر در لایو اینستاگرام انجمن صنعت انرژی های تجدیدپذیر ایران با مبحث "بررسی وضعیت حوزه سامانه های خورشیدی کوچک مقیاس در کشور"، آلودگی هوای کلانشهرها و قطعی برق و مدیریت شبکه توزیع را از چالش های این روزهای کشور عنوان نمود و اظهار داشت: اساس و بنیان سیاست توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر کوچک مقیاس تولید و مصرف در محل است و با توسعه نیروگاه های کوچک و بزرگ مقیاس می توانیم تا ۳۰ درصد برق مورد نیاز کشور را تأمین نماییم.
وی با تکیه بر اینکه با توسعه این نوع نیروگاه ها می توان خستگی و بار بزرگی از دوش نیروگاه های سیکل ترکیبی برداشت، اظهار نمود: اجرای این سیاست می تواند این انتظار را برآورد که دیگر شبهای بدون برق نداشته باشیم.
جعفرزاده ضمن اشاره به مکاتبات وزارت نیرو برای افزایش خرید تضمینی برق تجدیدپذیر، خاطرنشان کرد: با این تلاش ها تصمیم گرفته شد که خرید تضمینی برق برای نیروگاه های تجدیدپذیر تا ۱۰۰ کیلووات تا ۲۰ درصد افزایش یابد، در حالیکه هزینه های راه اندازی نیروگاه های تجدیدپذیر نسبت به سال ۹۸ دو برابر شده است و این امر توجیه اقتصادی پروژه های این حوزه را با چالش مواجه کرده است.
این فعال صنعت تجدیدپذیر ضمن اشاره به فعالیت شرکتهای تولیدکننده تجهیرات این حوزه و موفقیت آنها در تولید اینورترهای متصل به نیروگاه های کوچک مقیاس، تصریح کرد: با وضعیتی که در کشور ایجاد شده، صنعتی که هنوز در کشور پا نگرفته بود، از پا افتاد و ما نتوانستیم محصولات تولیدی را به بازار برسانیم.




منبع:

1399/10/26
23:00:26
itemprop="bestRating">5
1211
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد