وبلاگ آفتاب

بازگشت دراگون به زمین

بازگشت دراگون به زمین

شش دسامبر سال ۲۰۲۰ فضاپیمای ˮدراگونˮ اسپیس ایکس سوار بر موشک فالکون ۹ زمین را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک کرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، این فضاپیما، هفتم دسامبر به ایستگاه فضایی متصل شد و شش هزار و ۴۰۰ پوند (دو هزار و ۹۰۲ کیلوگرم) تجهیزات شامل آزمایش علمی، یک هوابند جدید و تجهیزاتی برای خدمه را به ایستگاه فضایی بین المللی رساند. حال بنا بر گزارش ها مقرر است این فضاپیما طی ساعات آینده از فضا به زمین بازگردد.
دراگون تجهیزات مختلفی را برای فضانوردان ارسال کرد تا آزمایشات مختلفی را انجام دهند. علاوه بر این، این فضاپیما حامل ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل سریع و دقیق خون در محیط ریز گرانشی هم بود که به دست فضانوردان رسید.
ایستگاه فضایی بین المللی به تازگی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد، فضاپیمای دراگون امروز سه شنبه ساعت ۸: ۴۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۷: ۱۰ به وقت تهران) از ایستگاه فضایی بین المللی جدا خواهد شد و سایت ناسا هم از ساعت ۸ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۶: ۳۰ به وقت تهران) این عملیات را به صورت زنده پوشش خواهد داد. این عملیات قرار بود روز گذشته صورت گیرد که به علت شرایط جوی به تعویق افتاد.




منبع:

1399/10/23
12:05:19
itemprop="bestRating">5
1100
تگهای خبر: سایت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد