وبلاگ آفتاب

مریخ نورد كوچك و خندان برای علاقمندان به اكتشافات فضایی

مریخ نورد كوچك و خندان برای علاقمندان به اكتشافات فضایی

وبلاگ آفتاب مریخ نورد کوچک و خندان برای علاقمندان به اکتشافات فضایی


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، یکی از مریخ نوردهای برنامه "اگزومارس"(ExoMars) معروف به "روزالیند فرانکلین"(Rosalind Franklin)، یک همتای جوان تر معروف به "اگزومای"(ExoMy) دارد. طرح ابتدایی و نرم افزار این نسخه کوچک به صورت مجانی در دسترس قرار دارد تا همه بتوانند اگزومای خویش را بعد از چاپ سه بعدی، سرهم بندی و برنامه ریزی کنند.


اگزومای شش چرخ، در "آزمایشگاه رباتیک سیاره ای" (planetry robotics laboratory) در "آژانس فضایی اروپا"(ESA) طراحی شده است که پلت فرم های متحرک و سیستم های هدایت را برای پشتیبانی مأموریت های اکتشاف سیاره ای ابداع می کند.
علاقمندان سراسر جهان هم اکنون، مریخ نوردهای اگزومای خویش را می سازند. چاپ سه بعدی بخش های ساختاری اگزومای که از نشاسته گیاهی قابل تجزیه زیستی ساخته شده اند، حدود دو هفته زمان می برد.
این مریخ نورد که قد آن به ۴۲ سانتی متر می رسد، خصوصیت های اصلی همتای دو متری خویش را دارد و یک دریل، پنل های خورشیدی و یک دوربین را شامل می شود. همینطور این مریخ نورد، یک صورت خندان، دهان و یک کلاه دارد.
اگزومای به "ارابه واگن" یا "بوژی"(bogie) هم مجهز است که به آن امکان می دهد تا از موانع بلند عبور کند و چرخ های خویش را محکم روی زمین نگه دارد.
هر کدام از چرخ ها، موتور خویش را دارد و آج چرخ ها، به برجستگی هایی مجهز است تا به کشش آنها در زمین های ناهموار کمک نماید.







منبع:

1399/10/11
00:36:34
itemprop="bestRating">5
1251
تگهای خبر: جهان , دوربین , ربات , رباتیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد