وبلاگ آفتاب
در مشهد مقدس؛

رقص قلم برپا می شود

رقص قلم برپا می شود

به گزارش وبلاگ آفتاب اولین نمایشگاه و همایش بین المللی راه ابریشم با عنوان رقص قلم اول تا چهارم بهمن به صورت برخط برگزار می گردد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو - ایران، خوشنویسانی از کشورهای مختلف جهان آثار خویش را در اولین نمایشگاه و همایش بین المللی راه ابریشم با عنوان «رقص قلم» که به همت کمیسیون ملی یونسکو - ایران به صورت مجازی از اول تا چهارم بهمن برگزار می شود، به نمایش می گذارند.
حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در اینباره اظهار داشت: ایران مهد هنرهای والاست بخصوص هنرهای که نسبتی با کتاب دارند. سال قبل با همت مردم و مدیران شهر همدان، کمیسیون ملی ایران میزبان ششمین نشست بین المللی راه ابریشم بود. در این جلسه اندیشه میراث معنوی راه ابریشم از جانب ایران مطرح و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. نمایشگاه خوشنویسی که در حاشیه این نشست برگزار گردید توجه کشورهای عضو را به این هنر والا معطوف کرد و یکی از مشترکات کشورهای عضو ابریشم، بهره مندی از هنر خوشنویسی است.
وی با اشاره به اینکه این گردهمایی بر محور یک هنر ایده ای است که از جانب کمیسیون ملی یونسکو - ایران پارسال عنوان شد، اظهار داشت: چه هنری ارجمندتر از هنر خوشنویسی که شناسنامه ما ایرانی ها و مورد علاقه و احترام مردم جهان است. از طرفی، ایران مهد هنر خوشنویسی است حقیقتی است آشکار و انکارناپذیر.
ایوبی با اشاره به اینکه مشهد مقدس میزبان اولین نمایشگاه و همایش بین المللی راه ابریشم با عنوان «رقص قلم» خواهد بود، خاطرنشان کرد: همایش بزرگ خوشنویسان راه ابریشم در خراسان رضوی و در شهر مشهد رویدادی است بی بدیل و تاریخی. فراخوان کمیسیون ملی یونسکو مدتها پیش به کشورهای مختلف فرستاده شد. استقبال از این فراخوان بیشتر از انتظار بود. آثار دریافتی بسیار پرشمار و گوناگون هستند. در این جشنواره بزرگ، هنرمندان کشورهای گوناگونی از تمدن ها و فرهنگ های گوناگون گردهم می آیند و صدها اثر در آن به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو (https: //gallery.irunesco.org/)، دیوارهای شهر مشهد، چند بنای باشکوه تهران و بناهای تاریخی چندین شهر کشورمان نمایشگر این آثار به صورت جشن نور (ویدئومپینگ) خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: در بخش علمی، اساتید گوناگونی از نقاط مختلف جهان برای عرضه مقالات علمی در محورهای تعیین شده برای سخن گفتن از ارزش های والای هنر خوشنویسی در سرزمین خود، نام نویسی کرده اند. موفقیت این رویداد بی بدیل مرهون همدلی و همکاری نهادهای مختلف فرهنگی است.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران اظهار داشت: همراهی انجمن خوشنویسان ایران و انجمن خوشنویسان شهر مشهد، تلاش بسیار رایزنان فرهنگی و بخصوص همت والا و ستودنی شهرداری مشهد که میزبان اصلی این برنامه است، قابل ستایش و تقدیر است. برای برگزاری جشن نور هم نهادهای گوناگون مانند موزه دفاع مقدس، کاخ موزه گلستان و شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده اند.
ایوبی در انتها تصریح کرد: از سازمان زیباسازی شهر تهران هم خواسته ایم که با نمایش گزیده این آثار روی بیلبوردهای شهر تهران و نمایشگرهای این شهر، جایگاه هنر خوشنویسی در ایران را به نمایش بگذارند. از پیروز حناچی شهردار تهران هم به علت توجهی که به فرهنگ دارند انتظار حمایت همه جانبه دارم.


منبع:

1399/10/07
11:55:55
itemprop="bestRating">5
1513
تگهای خبر: جهان , سازمان , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد