وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

روایت ساترا ازجلسه باتهیه كنندگان

روایت ساترا ازجلسه باتهیه كنندگان

وبلاگ آفتاب: معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا درمورد اخبار انتشار یافته در خصوص توافق تهیه کنندگان با این سازمان برای انتقال مسئولیت صدور مجوز تولید سریال های خانگی به ارشاد، توضیحاتی ارائه نمود.



علی سعد معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جلسه ای که با آقایان غلامرضا موسوی، مجتبی فرآورده و سیدجمال ساداتیان بعنوان اعضای اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینما پیرامون مسائل و ابهامات اعضای این صنف در مورد کارهای ساترا برگزار شده بود، بیان کرد: این جلسه بیشتر درباره تبیین و تشریح وظایف سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) بود چونکه اساساً مخاطب ساترا رسانه ها یا خدمات صوت و تصویر هستند که معاونت های مختلف ساترا با آنها کار می کنند و برای آنها صدور مجوز، قانونگذاری و نظارت دارند.
وی افزود: با این وجود اخیراً جلسه ای با تهیه کنندگان سینما بعنوان یکی از ارکان مهم زنجیره تولید محتوای ایرانی داشتیم تا هم نظرات آنها را بعنوان ذی نفعان این صنعت بشنویم و همین طور آنها را نسبت به فرآیندها و حوزه کاری ساترا بیشتر آشنا نماییم.
سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر یا «ساترا» متولی مجوز تولید سریال خانگی نیست همانطور که متولی مجوز تولید آثار سینمایی نیست برای اینکه ساترا نهاد تنظیم گر رسانه است و حوزه فعالیت آن انتشار و پخش در رسانه ها است سوءتفاهم شد که وظیفه مجوز تولید سریال های خانگی با ارشاد است
سعد تصریح کرد: در این نشست مسائلی عنوان شد همچون ماجرای اخیر که مجوز تولید سریال های شبکه خانگی باید با وزارت ارشاد باشد و من از جانب ساترا اعلام کردم که سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر یا «ساترا» متولی مجوز تولید سریال خانگی نیست همانطور که متولی مجوز تولید آثار سینمایی نیست برای اینکه ساترا نهاد تنظیم گر رسانه است و حوزه فعالیت آن انتشار و پخش در رسانه ها است. اما این نکته این برداشت را به وجود آورد که منظور این است که وظیفه مجوز و تولید سریال های خانگی با ارشاد است.
معاون تنظیم گری اجتماعی ساترا اشاره کرد: ساترا قبل از این هم نقشی در مجوز تولید سریال های نمایش خانگی نداشته است چون این سازمان از ابتدا رگولاتور رسانه ها و خدمات صوت و تصویر بوده است و الان هم «مجوز انتشار» سریال یا هر برنامه ای روی این سرویس ها با ساترا است.
پیشنهاد حضور نمایندگان ساترا در شورای بازنگری سریال های خانگی عملی نیست
سعد افزود: در این نشست تصمیم گیری جدیدی نشده است و ما هم تاکید کردیم که همانطور که قبل از این مقرر بوده است یکی از الزامات سریال ها برای پخش و توزیع در خدمات صوت و تصویر، داشتن مجوز تولید از ارشاد یا صداوسیماست و ما طبق همان دستورالعمل سابق عمل می نماییم.
معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در بخش دیگر درباره پیشنهاد غلامرضا موسوی در خصوص حضور نمایندگانی از ساترا در شورای بازنگری سریال های خانگی عنوان کرد: این پیشنهاد در جلسه عنوان شد و همان جا هم اعلام کردم که این پیشنهاد شدنی نیست. خصوصاً که حالا در خود شوراهای ساترا مثل «شورای موافقت نامه کلی انتشار» اعضا کسانی هستند که قبل از این یا هم اکنون در شوراهای نظارتی حوزه فرهنگ مشغول به فعالیت بوده اند.
وی در آخر تصریح کرد: در این نشست بعنوان یک اقدام حمایتی ساترا از مالکیت فکری آثار ایرانی، اعلام گردید همانطور که در اکران آنلاین فیلم های سینمایی در گذشته برای پشتیبانی از حقوق صاحبان آثار به صورت جدی با منتشر کنندگان غیر مجاز برخورد کردیم، اعلام آمادگی کردیم که در آینده نیز این مسیر را ادامه دهیم. صاحبان آثار فیلم و سریال که آثارشان در رسانه های صوت و تصویر فراگیر که شامل VOD ها، پلت فرم های محتوای کاربر محور (UGC) و سایت های دانلودی به صورت غیر مجاز منتشر می شود، می توانند بوسیله ساترا در کمتر از یک ساعت با رسانه های غیر مجاز برخورد کنند.


منبع:

1399/09/24
23:50:43
itemprop="bestRating">5
1110
تگهای خبر: آنلاین , خدمات , سازمان , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد