وبلاگ آفتاب
مدیر كل ارشاد گیلان مطرح كرد:

عدم جذب 46 درصدی تسهیلات كرونایی حوزه فرهنگ و هنر در گیلان

عدم جذب 46 درصدی تسهیلات كرونایی حوزه فرهنگ و هنر در گیلان

وبلاگ آفتاب: مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به عدم جذب 46 درصدی تسهیلات كرونایی حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان های این استان خواهان پیگیری جدی ادارات شهرستانی دراین زمینه شد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، فیروز فاضلی بامداد چهارشنبه در جلسه با رؤسای ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به صورت ویدئو کنفرانس با تاکید به اهمیت فرهنگ در جوامع، اظهار نمود: در حوزه فرهنگی باید به دنبال موضوعاتی برویم که نیازمند واکاوی است.
وی در ادامه تقلیل گرایی را بدترین حالت در فرهنگ عمومی عنوان نمود و اضافه کرد: نباید تمام جلسات فرهنگ عمومی بر روی یک موضوع خاص تمرکز کند باتوجه به وجود ۲۶ نهاد فرهنگی باید بر روی موضوعات مختلف بحث و بررسی صورت گیرد.
مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم فرهنگ سازی در بعضی امور برای مقابله با این ویروس، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر در حوزه فرهنگ عمومی موضوع کرونا و نتایج اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن مطرح است.
وی با اعلان اینکه شیوع این ویروس بر آزادی های فردی و اجتماعی در جوامع تأثیرگذار بوده است، اشاره کرد: در این عرصه نقش فرهنگ و خصوصاً فرهنگ عمومی بسیار حائز اهمیت می باشد.
فاضلی همین طور به جذب تسهیلات کرونایی مختص به حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان اشاره نمود، اضافه کرد: ۴۶ درصد از این تسهیلات که عموماً مربوط به شهرستان ها بوده جذب نشده است.
مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رشت با ۳۷ درصد، ماسال، سیاهکل به ترتیب در رتبه های ابتدایی عدم جذب تسهیلات کرونایی قرار دارند، اظهار داشت: این در حالیست که ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها بیش از دو برابر برای دریافت این تسهیلات معرفی کرده اند.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری رؤسای ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در زمینه جذب این تسهیلات، اشاره کرد: سهمیه هر شهرستان دراین زمینه مشخص شده و برای کمک به هنرمندان لطمه دیده از کرونا باید این مساله به صورت جدی پیگیری شود.
فاضلی با اشاره به موضوع صدور مجوزها برای اجرای تئاتر در سطح شهرستان بر لزوم تعامل با معاونت هنری اداره کل تاکید و بیان کرد: بطور قطع وجود این تعامل خیلی از مشکلات و لطمه ها را برطرف خواهدنمود.
وی افزود: در آینده نزدیک صدور این مجوزها به صورت سامانه ای خواهد بود.


منبع:

1399/08/14
13:58:25
itemprop="bestRating">5
1227
تگهای خبر: اقتصاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد