وبلاگ آفتاب
از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛

آمار كتابخانه های دانشگاهی منتشر گردید

آمار كتابخانه های دانشگاهی منتشر گردید

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در سامانه آمار كتابخانه ها (آك) آمار كتابخانه های زیرپوشش وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری را منتشر نمود.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، آمار ۲۰۳ کتابخانه زیرپوشش وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، برای سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ در سامانة آمار کتابخانه ها (آک) به نشانی AK.IRANDOC.AC.IR انتشار یافته است.
ایرانداک از سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ تاکنون، آمار کتابخانه ها را در پنج بخشِ مجموعه، نیروی انسانی، زیرساخت، اعتبارات، و خدمات، بر پایة استاندارد NISO Z39.7 گردآوری می کند. این آمار را نمایندگان مؤسسه ها در سامانه وارد می کنند و ایرانداک بعد از پایش و ویرایش، آنها را منتشر می کند. گزیده آمار همة این کتابخانه ها در جدول زیر آمده است.


همان گونه که جدول بالا نشان می دهد، ۲۰۳ کتابخانه زیرپوشش وزارت عتف، برای هر عضو در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ نزدیک هفت عنوان کتاب چاپی و بیشتر از نه عنوان از همه منابع * داشته و به ازای هر ۱۰ هزار عضو ۱۵ تَن در کتابخانه ها کار می کرده اند. کتابخانه ها به ازای هر عضو، ۵۳/۲ جلد کتاب امانت داده و برای هر هزار عضو ۴۶ صندلی داشته اند. کتابخانه ها در همین زمان به ازای هر عضو ۶۴۶۱۱.۹۳۵ ریال منابع اطلاعات داخلی و ۱۲۰۲۰۰.۶۷ ریال منابع اطلاعات خارجی (به جز پایگاه های اطلاعات علمی) خریداری نموده اند.
کتابخانه های دارای رتبه های نخست در هر زیربخشِ آمار هم در جدول زیر دیده می شوند.


طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، گزارش آمار کتابخانه ها برای سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ از راه آدرس الکترونیکی irandoc.ac.ir/about/report قابل دسترسی است.




منبع:

1399/07/25
15:37:20
itemprop="bestRating">5
1500
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد