وبلاگ آفتاب
در دیدار اعضای دبیرخانه كمیسیون قرآن و سلامت با رییس پژوهشكده دانشنامه نگاری مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت دانشنامه نگاری برای ساماندهی دانش سلامت ودین

استفاده از ظرفیت دانشنامه نگاری برای ساماندهی دانش سلامت ودین

به گزارش وبلاگ آفتاب رئیس پژوهشكده دانشنامه نگاری با تاكید بر این كه حركت در راه دانشنامه نگاری مطالعات «اسلام و سلامت» در جهت سازماندهی دانش و ارتقای سطح آگاهی عمومی یكی از اقدامات اساسی است اظهار داشت: روشمندی در برداشت از آموزه های دینی در مبحث سلامت و توجه به تمام ابعاد و جوانب این مورد بین رشته ای، در استنتاج صحیح و كاربردی از این مطالعات، تعیین كننده است.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، دکتر احمد پاکتچی رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری در دیدار با اعضای دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت، بر اهمیت توجه به ظرفیت دانشنامه نگاری تصریح کرد و اظهار داشت: سازماندهی به دانش کارکرد اصلی دانشنامه نگاری است.
دکتر احمد پاکتچی در ادامه اضافه کرد: دانشنامه ها دارای خصوصیت های مهمی هستند که از آن جمله می توان به ارتباط علمی میان اجزای مختلف دانش، ارتقای سطح سواد عمومی و فرهنگ سازی اشاره نمود.
این استاد برجسته دانشگاه با تاکید بر این که حرکت در راه دانشنامه نگاری مطالعات «اسلام و سلامت» در جهت سازماندهی دانش و ارتقای سطح آگاهی عمومی یکی از اقدامات اساسی است که دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت می تواند به آن توجه کند اظهار داشت: روشمندی در برداشت از آموزه های دینی در مبحث سلامت و توجه به تمام ابعاد و جوانب، این مورد بین رشته ای در استنتاج صحیح و کاربردی از این مطالعات، تعیین کننده است.
رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت هم در این دیدار بر اهمیت هم افزایی و هماهنگی میان مراکز علمی کشور در حوزه مطالعات سلامت و دین تاکید کرد و ضمن عرضه گزارشی از فعالیتهای اخیر این دبیرخانه، اظهار داشت: این کمیسیون آمادگی دارد تا در جهت عمل به وظایف محول از جانب شورایعالی انقلاب فرهنگی، ضمن تعامل و همکاری با سازمان ها و مراکز علمی کشور از فعالیتهای این مراکز در جهت تحقق اهداف سند استراتژیک توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت پشتیبانی نماید.
به گزارش مفدا، اعضای دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت امروز سه شنبه ۲۲ مهرماه۹۹، با رئیس پژوهشکده دانشنامه نگاری دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه که با حضور مهدی صالحی؛ رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت و حمیدرضا تمدن و محمد باعزم؛ پژوهشگران این دبیرخانه، انجام شد، در مورد برخی زمینه های همکاری علمی میان دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت و بنیاد دانشنامه نگاری بحث و تبادل نظر شد.




منبع:

1399/07/23
13:27:25
itemprop="bestRating">5
1430
تگهای خبر: پژوهش , پژوهشگر , دانشگاه , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد