وبلاگ آفتاب
در گزارش وبلاگ آفتاب مطرح شد؛

میزان پشتیبانی از تئاترهای دانشجویی تأسف برانگیز است

میزان پشتیبانی از تئاترهای دانشجویی تأسف برانگیز است

مدیر مركز تئاتر مولوی در واكنش به آمار ارائه شده در فهرست شفاف سازی حمایت های صورت گرفته اداره كل هنرهای نمایشی از تئاترها در سال قبل میزان پشتیبانی از آثار دانشجویی را تأسف برانگیز دانست.



امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره فعالیتهای این مرکز در شرایط کنونی، به خبرنگار مهر اظهار داشت: اجراهای در طول تابستان و اجراهای اخیر مرکز تئاتر مولوی با استقبال خوب مخاطبان و تکمیل ظرفیت مجاز در نظر گرفته شده با عنایت به پروتکل های بهداشتی همراه بوده و هست. با عنایت به استقبال صورت گرفته احتمال تمدید اجراهای فعلی مرکز تئاتر مولوی وجود دارد.
وی افزود: در دهه سوم شهریور سالجاری مرکز تئاتر مولوی میزبان آزمون عملی کنکور کارشناسی هنر بود و بیشتر از ۲۶۰۰ داوطلب آزمون در این مکان حضور پیدا کردند. همینطور مقرر است از ۱۲ تا ۱۶ مهر آزمون های عملی کارشناسی ارشاد در رشته بازیگری هم از ساعت ۷: ۳۰ تا ۱۶: ۳۰ در مرکز تئاتر مولوی برگزار گردد.
حریری درباره دیگر فعالیتهای مرکز تئاتر مولوی توضیح داد: در مباحث پژوهشی در رابطه با جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی هم کارگاه «تئاتر مستند» با حضور فعالان حوزه و منتخب متقاضیان حضور در کارگاه ها از ۵ مهر طی روزهای شنبه هر هفته برگزار می شود. فعالیت دیگر ما در این مرکز برنامه های «پاراگراف» مشتمل بر نشست های تخصصی است که به علت شیوع کرونا در فضای مجازی منتشر می شود. مقرر است در برنامه جدید «پاراگراف» بحث «تاریخ میزانسن و بررسی تئاتر رابرت ویلسون» تولید و در مهرماه منتشر شود.
وی اضافه کرد: همایش ملی «تئاتر مسئولیت پذیر» که بعنوان یک همایش علمی پژوهشی قرار بود اوایل مهر برگزار شود، به علت تقاضای پژوهشگران برای داشتن فرصت بیشتر در اوایل فصل زمستان برگزار می شود. بحث تولید تله تئاتر در مرکز تئاتر مولوی هم به صورت جدی پیگیری می شود و تلاش می نماییم در ۶ ماهه دوم سالجاری حداقل یک پروژه را بر مبنای تمام شاخصه های تئاتری و آکادمیک تولید نماییم. در تلاش هستم تا با جذب حمایت سازمان صدا و سیما این تولید از یکی از شبکه های تلویزیونی پخش شود که البته کار سختی است و من تمام تلاش خویش را برای محقق شدن این جریان، انجام می دهم.
مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره وضعیت حمایت مالی از تولیدات دانشجویی تئاتر با عنایت به بالا رفتن هزینه های تولید، تاکید کرد: با عنایت به آمار و ارقامی که بعنوان شفاف سازی درباره پشتیبانی از نمایش های تولید شده پارسال عرضه شده، نسبت به میزان پشتیبانی از آثار دانشجویی و ارقام ناچیز آن بسیار متأثر شدم. اعتقادم بر این بود نمایش هایی که در مرکز تئاتر مولوی اجرا می شوند و نام علم و دانش را یدک می کشند نیازمند حمایت های خیلی بیشتری باشند.
حریری خاطرنشان کرد: اساساً با این نگاه که کاری دانشجویی است و باید کمتر حمایت شود، بسیار مخالفم معتقدم از کارهای دانشگاهی نسبت به کارهای حرفه ای باید حمایت بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد شورای حمایت در دوره مدیریت فعلی اداره کل هنرهای نمایشی نگاه بهتر و متعادل تری به نمایش های معرفی شده تئاتر مولوی نسبت به دوره گذشته مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی داشته باشد.
این مدیر تئاتر دانشگاهی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی اظهار نمود: آقای آشنا مرکز تئاتر مولوی را بعنوان مرکزی خاص می شناسند و موافق حمایت ویژه تر از آثار دانشجویی تولید شده در این مرکز و این شرایط هستند. کمااینکه از ۲ نمایش قبلی معرفی شده از جانب مرکز تئاتر مولوی هم حمایت بیشتری انجام شد.
حریری خاطرنشان کرد: مرکز تئاتر مولوی طی این سال ها نشان داده که هم اجراهای جریان ساز و هم مباحث علمی و آموزشی مؤثر و قابل استناد داشته است. مرکز تئاتر مولوی در حالیکه زیر نظر دانشگاه تهران است ما فراتر از وظایف اختصاصی خود عمل می کند و تلاش داریم در این مرکز شرایط و امکانات را برای دانشجویان مستعد تمامی مرکز دانشگاهی فراهم نماییم.
مدیر مرکز تئاتر مولوی در انتهای سخنان خود بیان نمود: از وزارت علوم و اداره کل هنرهای نمایشی انتظار داریم حمایت های ویژه تری از تولیدات و فعالیتهای این مرکز تئاتر دانشگاهی داشته باشند. البته به محدودیت های مالی و شرایط سختی که همه بخصوص اداره کل هنرهای نمایشی درگیرشان هستند واقف هستم ولی انتظار داریم از این پس حمایت بیشتری از تئاتر دانشگاهی و مرکز تئاتر مولوی صورت گیرد.

1399/07/04
11:54:50
itemprop="bestRating">5
1575
تگهای خبر: بازی , پروژه , پژوهش , پژوهشگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد