وبلاگ آفتاب

اژدهای برفی آماده سفر به قطب جنوب شد

اژدهای برفی آماده سفر به قطب جنوب شد

به گزارش وبلاگ آفتاب موسسه تحقیقاتی قطبی چین اعلام نمود: یخ شكن تحقیقاتی این كشور به نام «اژدهای برفی» (Xuelong) بعد از انجام تعمیرات و آزمایش دریانوردی برای سی و هفتمین سفر اكتشافی به قطب جنوب آماده شد.


به گزارش خبرگزاری شینهوا، در ضمن یک دوره سه ماهه تعمیر و نگهداری این یخ شکن تحقیقاتی که در گروه کشتی سازی Jiangnan در شانگهای انجام شده، ۵۴ پروژه برای حفظ عرشه کشتی، توربین، آزمایشگاه و فضای زندگی عملیاتی شد.
این یخ شکن همین طور ۳۲ آزمایش در جریان آزمایش دریانوردی انجام داد. یخ شکن ۲۷ ساله اژدهای برفی که بعنوان نسل سوم یخ شکن قطبی و کشتی تحقیقات علمی چین شناخته می شود، ۲۰ هزار تن وزن دارد و حداکثر سرعت آن ۱۷.۹ گره است.
این یخ شکن می تواند یخ به ضخامت ۱.۲ متر را با سرعت ۱.۵ گره را بشکند. یخ شکن اژدهای برفی ۲۳ آزمایش در قطب جنوب و ۹ سفر به قطب شمال انجام داده و رکوردهای زیادی را برای ناوبری دریایی چین به ثبت رسانده است.
مطالعه و تحقیق در مناطق قطبی با گذشت زمان به موضوع مورد علاقه خیلی از کشورها تبدیل می شود، حتی کشورهایی که ارتباطی با قطب شمال و جنوب ندارند. این تحقیقات برای علوم مختلف و مطالعه روی محیط زیست بسیار مفید هستند و می توانند سود اقتصادی خوبی به دنبال داشته باشند. چین در این عرصه کاملا فعال است و چهار مرکز مطالعاتی در قطب جنوب دارد که ۲ مرکز آن در طول سال فعال است.



منبع:

1399/06/24
13:39:34
itemprop="bestRating">5
1739
تگهای خبر: اقتصاد , پروژه , تحقیقات , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد