وبلاگ آفتاب

اختراع دستگاه رمزگشایی از سیگنال های مغزی

اختراع دستگاه رمزگشایی از سیگنال های مغزی

پژوهشگران دانشگاه كالیفرنیا از ابداع دستگاهی آگاهی داده اند كه با اتصال به مغز می تواند سیگنال های آنرا دریافت و رمزگشایی كند. سپس به آسانی می توان این دستگاه را از مغز جدا كرد.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از نیواطلس، رمزگشایی از سیگنال های مغزی مدتی است ممکن شده و از این طریق شناسایی بیماری هایی مانند آلزایمر و برخی بیماری های دیگر مغزی ممکن می شود. از این طریق همین طور می توان برای تسهیل کنترل پروتزهای کار گذاشته شده در بدن برنامه ریزی نمود.
ابزار جدیدی که به آسانی به مغز متصل شده و از آن جدا می شود، رابط کاربری کامپیوتر به مغز یا بی سی آی نام دارد و با اتصال به مغز به آسانی داده های مختلف را دریافت کرده و از آنها رمزگشایی می کند. بی سی آی مبتنی بر الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی است و سیگنال های الکتریکی را به داده های قابل درک برای بخش های دیگر بدن مانند اندام های مصنوعی و پروتز، اسکلت های بیرونی تقویت کننده و افزایش دهنده توان بدن و حتی پهپادها مبدل می کند.
محققان الان در تلاش هستند تا نرم افزار هوش مصنوعی جدیدتری ابداع کنند که کارهای مغز را به اقدامات عملیاتی قابل درک برای بدن و برخی دستگاه های خارجی دیگر مبدل کند. نرم افزار مورد اشاره خواهد توانست با ردگیری حرکت های مختلف اعضای بدن افراد فلج، این حرکات را درک کند و برای کمک به انجام بهتر آنها برنامه ریزی کند.
الگوریتم خودآموز این نرم افزار می تواند به بیماران جسمی و حرکتی برای باز تنظیم حرکات آنها کمک نماید و سرعت سازگار شدن آن با حرکات بدن افراد به تدریج افزایش خواهد یافت. این به روزرسانی در نهایت به هر ده ثانیه یک دفعه افزایش می یابد.

1399/06/19
12:55:41
itemprop="bestRating">5
2109
تگهای خبر: دانشگاه , كامپیوتر , محقق , نرم افزار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد