وبلاگ آفتاب
در قالب ۴۰ پروژه صورت می گیرد؛

رفع چالش های صنعتی شركت های دانش بنیان توسط دانشجویان

رفع چالش های صنعتی شركت های دانش بنیان توسط دانشجویان

مسابقه دانشجویی ره نشان در 5 محور انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی، حمل و نقل و زیست شناسی بمنظور رفع چالش های صنعتی انجام می شود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، احسان ایرانمنش مدیرعامل یک مرکز نوآوری و شتابدهی امروز در نشست خبری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات مسابقات «ره نشان» اظهار داشت: ایده در فضای خلا شکل نمی گیرد بلکه بایدبرآمده از یک چالش باشد.
وی با اعلان اینکه دانشگاه ها با راه اندازی مراکز نوآوری و شتابدهی وضعیت خوبی نسبت به قبل دارند، گفت: اما معمولاً این ایده ها در امتداد حل یک مسئله نیستند. بدین جهت درصدد برآمدیم تا مسابقه «ره نشان» را در امتداد رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان برگزار نماییم تا دانشجویان مستعد با دانش خود به رفع چالش های صنعتی این شرکت ها بپردازند. این فعال نوآوری و شتابدهی با تاکید بر اینکه دانشجویانی که بتوانند حل یک چالش در صنعت مشخص را برعهده بگیرند، نخبه هستند، اظهار داشت: برای برگزاری رویداد «ره نشان» با هزار و ۶۰۰ شرکت جلسه برگزار کرده ایم و از این تأملات ۱۰۰ پروژه تعریف شد و ۴۰ پروژه مورد تأیید قرار گرفت.
ایرانمنش با اشاره روند مسابقه «ره نشان» اظهار داشت: طبق فراخوانی که از ۱۴ شهریور ماه بوسیله مراکز و انجمن های علمی اعلام شده، دانشجویان می توانند در امتداد حل چالش های این شرکت های مشخص، برآیند و مشکلات این شرکت ها را با دانش خود برطرف کنند.
وی تاکید کرد: در مهرماه پس از ارزیابی تیم ها و افراد مشخص در مسابقه «ره نشان»، دانشجویان وارد پروژه می شوند و می توانند طی سه ماه با یکدیگر به رقابت بپردازند. در این زمان، پروسه تیم سازی انجام می گیرد و در نهایت تیم ها ی برگزیده وارد شرکت ها خواهند شد تا پروژه خودرا به نتیجه برسانند. این فعال نوآوری و شتابدهی با اعلان اینکه مسابقه در ۵ محور انرژی، آب و محیط زیست، هوشمندسازی، حمل و نقل و زیست شناسی برگزار می شود، گفت: افراد و تیم های برگزیده که توانستند چالش صنعت مربوطه را رفع کنند، مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می گیرند. دانشجویانی که دنبال فرصت هستند می توانند ثبت نام کرده و از امتیازات نخبگی نیز برخوردار شوند.

1399/06/17
12:21:31
itemprop="bestRating">5
1837
تگهای خبر: پروژه , دانشگاه , صنعت , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد