وبلاگ آفتاب
رها حاجی زینل با مهر مطرح كرد؛

قصه هویت غیرواقعی هفت اسیر در برلین ۱۰: ۱۰

قصه هویت غیرواقعی هفت اسیر در برلین ۱۰: ۱۰

به گزارش وبلاگ آفتاب كارگردان برلین 10: 10 با اشاره به مضمون نمایش كه در رابطه با جنگ جهانی دوم است، عنوان نمود باتوجه به بحران كرونا از استقبالی كه از نمایش شده، رضایت دارد.



رها حاجی زینل کارگردان نمایش «برلین ۱۰: ۱۰» که این روزها در تماشاخانه دا روی صحنه است درباره استقبال از این اجرای نمایشی به خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه با وجود اینکه به علت شرایط موجود و بحران کرونا ما این واهمه را داشتیم که کار با استقبال روبرو نخواهد شد و زحمات چندین ماهه گروه بی ثمر خواهد ماند اما تا امروز که روزهای پایانی اجرا را سپری می نماییم نمایش مورد استقبال بسیار خوبی از طرف مخاطبان قرار گرفته است و هر روز تمام ظرفیت سالن پر می شود.
وی افزود: البته طراحی کار به شکلی است که تقریباً ۸۰ درصد فضای پلتفورم به نمایش اختصاص پیدا کرده است و ما پذیرای ۲۵ تماشاگر در هر اجرا هستیم که البته در بعضی از شب های اجرا اجبارا پذیرای مخاطبان بیشتری می شویم. این نمایش تا ۳۱ مرداد ماه روی صحنه خواهد بود اما امکان دارد در صورتیکه بازیگران انرژی داشته باشند نمایش را چند روز دیگر نیز تمدید نماییم.

حاجی زینل درباره شکل گیری نمایش توضیح داد: بازیگران نمایش همگی دانشجویان رشته تئاتر هستند و پیش از این اجرا خودشان مشغول تمرین نمایشی به نام «ذَن» نوشته حسن محمدیان بودند که از بازیگران «برلین ۱۰: ۱۰» نیز است. به علت مشکلاتی که در هماهنگی و یکدستی کار داشتند به من پیشنهاد دادند که کارگردانی این نمایش را برعهده بگیرم. در ادامه علی صفری این متن را بازنویسی کرد و ما حدود چندین ما تمرین داشتیم تا بحران کرونا و تعطیلی فعالیتهای نمایشی پیش آمد. پس از عید و در اردیبهشت ماه تصمیم گرفتیم با حضور همان گروه متن دیگری را جایگزین «ذن» نماییم چون آن اثر برای اجرای حرفه ای نیازمند تغییراتی در فضاسازی و دیالوگ نویسی بود از همین رو نمایشنامه «برلین ۱۰: ۱۰» جایگزین شد.
وی متذکر شد: ایده شکل گیری این نمایش از نقل قول معروفی شکل گرفته که روی این مساله تاکید دارد که پس از اختتام جنگ جهانی دوم همه ساعت ها روی ۱۰: ۱۱ یا ۱۰: ۱۰ دقیقه تنظیم شده اند که زمان اختتام جنگ جهانی دوم بوده است. علاوه بر توجه روی این المان نمایش به داستانی واقعی نیز در زمان جنگ جهانی دوم اشاره دارد که برمبنای آن هیتلر پیش از مرگ تمام افسران عالی رتبه اش را به بهانه پنهان کردن از دست دشمن به پناهگاهی می برد اما در اصل طی بمبارانی آن پناهگاه را از بین می برد تا افسرانش به دست دشمن اسیر نشوند و اطلاعات سری را بازگو نکنند.

این بازیگر تئاتر و سینما درباره داستان نمایش نیز بیان نمود: نمایش «برلین ۱۰: ۱۰» ۷ کاراکتر را که در یک اسارتگاه گیر افتاده اند به تصویر می کشد. این افراد از خواب بیدار می شوند و با عنایت به نامه هایی که در جیب هایشان پیدا می کنند هویتشان را می شناسند. آنها بر طبق نامه ها و عکس ها و شواهد موجود تصور می کنند که افسران ارشد هیتلر هستند اما وقتی فرد شماره ۷ از خواب بیدار می شود اتفاقاتی رخ می دهد که همه شواهد قبلی را نقض می کند...
وی در آخر صحبت هایش متذکر شد: این اثر نمایشی با هزینه شخصی و با پول توجیبی بچه های گروه جمع شده و به ثمر رسیده است اما خوشبختانه توانست در این وضعیت بحرانی به یکی از آثار پرفروش نمایشی تبدیل گردد که جای خوشی دارد.
سارینا میلانی، فرخ مهر کیوانمهر، یاسمن خلیلی، محمد پسندیده، حسن محمدیان، نیما سپهرار و نابت شفائی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.
در خلاصه داستان «برلین ۱۰: ۱۰» آمده است: وقتی پشت ویترین ساعت فروشی ها می ایستیم، همه ساعت ها روی ۱۰: ۱۱ دقیقه تنظیم شدند، باور بر این است که در این ساعت جنگ جهانی دوم به انتها رسیده است اما چه کسی میدونه که یک دقیقه پیش از اختتام جنگ چه اتفاقاتی افتاد؟
عکس ها از رضا جاویدی است.


منبع:

1399/05/27
23:41:58
itemprop="bestRating">5
1929
تگهای خبر: اطلاعات , بازی , جهان , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد