وبلاگ آفتاب
وزیر بهداشت مطرح كرد:

هر دوربینی لیاقت ثبت این عاشقانه ها را ندارد

هر دوربینی لیاقت ثبت این عاشقانه ها را ندارد

وبلاگ آفتاب: دكتر نمكی وزیر بهداشت در آیین رونمایی از پوستر بخش مدافعان سلامت جشنواره فیلم مقاومت بیان كرد كه ما با همدلی در مقابل كرونا ایستادیم.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، آیین رونمایی از پوستر بخش «مدافعان سلامت» شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» عصر امروز ۲۲ مردادماه به صورت مجازی برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم یاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح اظهار نمود: مقاومت و مسئله مقاومت را امروز در ایثارگری هایی که در شبکه بهداشت و درمان رخ داده شاهد می باشیم از همین رو وظیفه خودمان می دانستیم در بخشی از جشنواره این مورد را جانمایی نماییم با عنایت به گزارش دبیر جشنواره استقبال خوبی در داخل و خارج اتفاق افتاده است و امیدواریم آثار آمده بتواند کمک حال عزیزان ما باشد و ما هم سهم کوچکی در این مورد داشته باشیم. ریشه بنیاد به حضور قابل توجه شهید آوینی برمی گردد، ما میراث دار او هستیم و امروز به برکت حضور او همان راه و روش در حال پیگیری است. امیدواریم برای روایت آوینی گونه ی این اتفاق، سهم داشته باشیم. بخشی که در لبیک به پیام رهبر متولد شد
در ادامه مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره اظهار داشت: از خداوند می خواهم بهترین شرایط را برای مردم رقم بزند. امیدوارم این جلسه مایه برکت و کیفت عالی برای جشنواره باشد و کاری در خور شان زحمات دوستان حوزه سلامت انجام بدهیم. از سردار آزادی، کیانوش جهانپور حامی جشنواره، آقای کریمی، دکتر یوسفی و… تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم این مسئولیت را به خوبی انجام بدهیم. این جلسه آغاز رسمی بخش مدافعان سلامت است. جشنواره در ۱۵ دوره گذشته یک شانیت و رتبه خوبی در جشنواره های کشور و حتی در منطقه پیدا کرده، بعنوان یک برند مطرح شده و در کشورهای همسو و در رابطه با ما، این جشنواره شناخته شده است. تقریباً تمام سفارت خانه ها ما را می شناسند و جایگاه خوبی داریم.
دبیر جشنواره با اشاره به بخش مدافعان سلامت تصریح کرد: این بخش در لبیک به پیام رهبری به وجود آمد. اصراری که ما داریم این است که متناسب با موضوعات جشنواره بهترین آثار را انتخاب نماییم نه اینکه این آثار حتما ایرانی باشد. بحث رعایت و قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا همواره به ما گوشزد شده است از همین رو تلاش می نماییم پروتکل ها را رعایت نماییم از طرفی تلاش می نماییم جشنواره را به صورت حضوری برگزار نماییم ولی اگر نشد هم آنرا به صورت آنلاین برگزار می نماییم. رایحه خوش دفاع مقدس در میدان سلامت
سردار آزادی معاون فرهنگی بسیج مستضعفین هم در این آیین بیان نمود: سازمان ما از آغاز شروع کرونا این افتخار را پیدا کرد که در کنار عزیزان مدافعان سلامت و در عرصه های دیگر هم فعال باشد. فعالیتی که در این دوران صورت گرفت یادآور عزیزان ما در دوران دفاع مقدس بود و توانست رایحه خوش آن دوران را احیا کند. بسیج در عرصه هنر هم ورود کرده و می تواند فعال باشد.
وی افزود: ان شالله دین خویش را به این جامعه بزرگ ایثارگر ادا کند، قطره ای از این ایثار را بتواند در چارچوب های مختلف هنری مستند کند و در مقابل منظر ملت بزرگ خودمان و جهان قرار بدهد. از حمایت و عنایت دکتر نمکی هم تشکر می کنم. هر دوربینی لیاقت ثبت این عاشقانه ها را ندارد
دکتر نمکی وزیر بهداشت در ادامه اظهار نمود: همواره معتقدم روایت فتح روایت عاشقی، دلدادگی و زیبایی است. آنچه که شما در صحنه های عاشورایی جبهه دیدید، روایت هایی عاشقانه بود. از همین رو درود به روح همه شهدا می فرستم بخصوص همه عزیزانی که با دوربین در جاودانه کردن این صحنه های آسمانی سهیم بودند و توانستند این مجموعه را ثبت کنند.
وی اضافه کرد: همواره معتقدم روایت آن صحنه های عاشورایی روایت زیبایی و دلدادگی است که آدم های هدایت شده آنها را خلق کرده اند. کسی می تواند به آن صحنه های عاشقانه پا بگذرد که پیش از آن خیلی چیزها در پیش پای او قربانی شده باشند. عزیزانی که صحنه های زیبای دفاع مقدس را دیدند به یاد دارند که چه عاشقانه هایی به تصویر کشیده شد. روایت فتح روایت زیباترین صحنه هایی است که عاشق ترین بندگان خدا در طول تاریخ یک کشور می توانند خلق کنند و کسی که این صحنه ها را خلق می کند باید عاشق باشد.
وزیر بهداشت افزود: هر دوربینی لیاقت حضور در این صحنه ها را ندارد. ثبت این لحظه ها چشم پاک می خواهد. همه آن صحنه ها روایت عظمت و رهایی از این کالبد خاکی بود. تصویرگری این صحنه های رهایی و دلدادگی کار هر کسی نیست و هر دلی این لیاقت را ندارد که این صحنه ها را برای نسل های آینده ثبت کند. این مقدمه را به سبب اعتقاد به این مجموعه بزرگ گفتم و دست یکایک شما را می بوسم.
وی اضافه کرد: اتفاقی که پس از سال ها از دفاع مقدس رخ داد و ناگهان موجی از گرفتاری ما را در برگرفت، شیوع ویروس کرونا بود. زمان نخستین طوفانی که به این مملکت وارد شد اواخر بهمن ماه بود. ما در ایام آخر دیماه که چینی ها اعلام نمودند این ویروس را شناختند کار سنگرسازی را آغاز کردیم. در ایران برخلاف تحریم های ظالمانه و … وقتی طوفان رسید ما در نماندیم چون پیش از هجمه سنگر ساختیم. ما ایمان به خداوند داشتیم که این مورد از بازماندگان دفاع مقدس به ما رسیده بود. شرمساری از شهدایی که پر پر شدند تا این کشور به ما برسد، داشتیم. فقط باید دل بزرگ داشت و عاشق بود با زبان عشق بسیاری از حرف ها را می شود فهمید. دل عاشق آنقدر گیرایی دارد که می تواند همه چیز را مشخص نماید.
دکتر نمکی که در میان صحبت هایش شعرهای زیادی می خواند، عنوان کرد: ما سی سال پیش به کمک همین بچه بسیجی ها توانستیم فلج اطفال را در ایران و تا حدودی در افغانستان ریشه کن نماییم ما در همه گیری کرونا به جای اینکه ویروس به سراغ ما بیاید به سراغش رفتیم و کمتر از دو ماه مرگ ها را به یک چهارم رسیدیم که در تاریخ جهان رکورد شد از این بگذریم که پس از آن خیزی به وجود آمد و می شد با همراهی برخی این خیز را نداشت اما کار بزرگی شکل گرفت. یک مرتبه دیگر وفاق ملی را تجربه کردیم، همه به صحنه آمدند و به جهان گفتیم ما امکان دارد دیدگاه متفاوت داشته باشیم و از جناح های مختلف باشیم اما در مقابل دشمن یکی هستیم. رهبری هم اثبات کردند که پدری بزرگوار هستند چونکه لحظه به لحظه ما را هدایت کردند تا گرفتار تنش نشویم.
وی افزود: ما در گذشته دشمن را می شناختیم و خط مقدم را می دانستیم ولی در همه گیری کرونا نمی دانستیم دشمن کیست عزیزترین افرادی که می خواستند ما را بغل کنند بمب ویروس بودند. این تفاوت بزرگی بود که نسبت به دفاع مقدس داشتیم. من شب های زیادی را در وزارت بهداشت نشستم برای مثال می دیدم که ناگهان به من خبر می دادند معاونت درگیر شده یعنی یکی یکی فرماندهان من گرفتار می شدند. ما ماسک نداشتیم ولی نیروهای خدماتی ما به قدری غیرتمند بودند که کار می کردند. آنچه من را در اوج لحظه ها روی پا نگه می داشت علاوه بر عشق به سرزمین همین همدلی بود که نشانه روحیه مقاومت و ایثار بود که این روحیه ستودنی است.
نمکی در انتها اظهار داشت: اینکه جریانی برای پاسداشت روحیه مقاومت تلاش می کند تا آیندگان بدانند این سرزمین چگونه در بحران سرپا ماند، جای تشکر دارد امیدوارم بعنوان یک سرباز کوچک بتوانم در این راه پر فراز و نشیب در کنار شما باشیم. شما ناب ترین اندیشه ها را منعکس می کنید که کار بزرگی است از اول از همکارانم خواستم که نگذارید صحنه های ناب و دست اول بسوزد تا بعداً مجبور بشویم کپی نماییم. نگذاریم در این حوزه سلامت و در این لباس های پر زحمت مجبور شویم چیزی بسازیم که هنرپیشگی نماییم از همین رو خواستم از مستندها را غافل نشویم البته برخی صحنه ها را سوزاندیم. غفلت شد و اندکی از آن کوه با عظمت باقی ماند. این یکی از رسالت هاست که از این صحنه های واقعی تصویر داشته باشیم. شاید ۱۵۰ سال یک مرتبه جهان گرفتار این گرفتاری عظیم شود. نسل های آینده باید بدانند در روزگار سخت تحریم پدران ما این صحنه ها را خلق کردند. ماندگاری این آثار در ذهن نسل های آینده غرورآفرین است و جرات خلق می کند چون حاصل رشادت زن ها و مردهای این سرزمین است. در انتها از پوستر این بخش رونمایی گردید.


منبع:

1399/05/23
11:41:38
itemprop="bestRating">5
2297
تگهای خبر: آنلاین , باتری , تحریم , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد