وبلاگ آفتاب
در چهار شهر مختلف برگزار شد؛

نوآوری كرونایی حراج كریستیز

نوآوری كرونایی حراج كریستیز

حراجی آنلاین كریستیز با فروش ۴۲۱ میلیون دلار كه به صورت همزمان در چهار شهر و در طول چهار ساعت انجام شد در یك بستر جدید و نوآورانه پیش رفت.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از آرت نت، خانه های حراجی هنری مجبور شدند تا مدلهای تجاری حراجی های خویش را به سرعت و به شکل جدی تغییر دهند تا بتوانند با تغییرات دوره قرنطینه به علت شیوع کرونا کنار بیایند.
در این میان حراجی کریستیز که بامداد روز گذشته (به وقت نیویورک) در زمینه هنرهای امپرسیونیستی، مدرن، هنر بعد از جنگ و معاصر برگزار شد، موفق شد تا قابلیت های خاصی را برای این دوران به نمایش بگذارد.
این حراجی چهار قسمتی که با عنوان «وان» (ONE) برگزار شد، همزمان به صورت بین المللی در هنگ کنگ، پاریس، لندن و نیویورک پیش رفت.
در این حراجی ۷۹ کار هنری (که سه مورد از آنها قبل از حراج از آن بیرون کشیده شدند) ارائه شد و حراج از حدود ساعت ۱۱: ۳۰ بامداد آغاز شد و در طول نزدیک به چهار ساعت از نتیجه کار بعنوان یک مناقصه بی نقص یاد شد.
در هر منطقه یک مسئول متفاوت مشغول ارائه اثر بود و هر مسئول فروش از هر یک از این مناطق در موارد مختلف تلاش داشت تا با صفحه نمایش ویدیویی آثار مورد نظر را به فروش برساند.
هر چند مواردی از سردرگمی هم به وجود آمد و مثلاً در مورد فروش نقاشی از پی یر سولاژ نقاش فرانسوی همزمان در ۲ نقطه اعلام گردید که اثر به فروش رسید، اما در مجموع نتیجه بسیار فراتر از آن چیزی بود که انتظار می رفت.
در این ماراتن چهار ساعته هر چند ابتدا نقصان هایی در کار بوجود آمد اما در نهایت ریتم قابل قبولی به دست آمد و فروش ۴۲۱ میلیون دلاری هم نشان دهنده این نتیجه است. این رقم بسیار نزدیک به سقف فروش است که بین ۳۳۲ میلیون تا ۴۴۴ میلیون دلار برآورد شده بود.
در این حراجی ۹۴ درصد از آثار ارائه شده از نظر تعداد به فروش رفت و ۹۷ درصد از ارزش پیشبینی شده کسب شد.
خریداران ۳۷ درصد از آمریکا، ۳۸ درصد از اروپا، خاورمیانه و آفریقا و ۲۶ درصد از منطقه پاسیفیک و شرق دور بودند.
در این حراجی بالاترین رقم مربوط به اثری از روی لیختنشتاین بود که به مبلغ ۴۶.۲ میلیون دلار به فروش رسید. برای این اثر رقمی حدود ۳۰ میلیون دلار پیشبینی شده بود و رقم پایه با پیشنهاد ۲۰ میلیون دلاری آغاز شد.


منبع:

1399/04/23
11:39:20
itemprop="bestRating">5
2391
تگهای خبر: آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد