وبلاگ آفتاب
با وجود كنترل شیوع كرونا؛

فروش سینمای هنگ كنگ 70 درصد كاهش پیدا كرد

فروش سینمای هنگ كنگ 70 درصد كاهش پیدا كرد

باكس آفیس هنگ كنگ به خاطر انتشار كرونا افتی ۷۰ درصدی را تجربه نمود.



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ورایتی، فروش باکس آفیس هنگ کنگ در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ با کاهش چشم گیر ۷۰ درصدی مواجه گردید چون مخاطبان خانه ماندند و سینماها به خاطر پاندمی کرونا بسته شدند.
دولت هنگ کنگ تمام سینماها را روز بیست وهشتم مارس (۹ فروردین) بست چون موج دوم کووید -۱۹ به خاطر تمام افرادی که به کشور بازگشتند، گسترش یافت. سینماها شش هفته بعد در روز هشتم مه باز شدند چون تعداد موارد مبتلا شدن در شهر تحت کنترل درآمد و تدابیر فاصله گذاری اجتماعی بهتر پیش رفت.
اما اثر پاندمی بر باکس آفیس قبل از بسته شدن سینماها حس شده بود و پس از افتتاح باردیگر آنها هم حس شد.
با استناد به ارقامی که شرکت باکس آفیس هنگ کنگ وابسته به انجمن صنعت فیلم هنگ کنگ منتشر نموده، درآمد حاصل از فروش در گیشه در شش ماه نخست ۲۰۲۰ فقط ۳۷.۸ میلیون دلار بود که نسبت به ۱۳۵ میلیون دلار به ثبت رسیده در بازه مشابه سال قبل با کاهشی ۷۲ درصدی روبرو شده است.
در حالیکه تعداد عناوین داخلی اکران شده از ۲۱ فیلم به ۱۸ فیلم رسید، فیلم کمدی هنگ کنگی «استاد بزرگ عظیم» در صدر فهرست قرار گرفت. این فیلم که طی بازه سال نو چینی یعنی حدود یک هفته قبل از اینکه سازمان سلامت جهانی اعلام وضعیت اورژانس سلامت جهانی بکند، انتشار یافت، تقریباً ۳.۸ میلیون دلار فروخت.
درامی از کره جنوبی با عنوان «سقوط خاکستر» که درباره یک فاجعه طبیعی است و روز اول ژانویه اکران شده بود، پردرآمدترین فیلم غیر هنگ کنگی بود و توانست ۲.۴ میلیون دلار بفروشد. فیلم «۱۹۱۷» سم مندس هم پردرآمدترین فیلم هالیوودی بود و ۲ میلیون دلار فروخت.
هنگ کنگ تا اینجا بیشتر از ۱۲۰۰ مورد مبتلا شدن به کروناویروس ثبت کرده و هفت نفر جان خویش را از دست داده اند.


منبع:

1399/04/15
17:26:46
itemprop="bestRating">5
2415
تگهای خبر: جهان , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد