وبلاگ آفتاب
هنگام پیاده روی فضایی؛

آینه فضانورد ناسا در فضا رها گردید

آینه فضانورد ناسا در فضا رها گردید

وبلاگ آفتاب: روز گذشته هنگام یك پیاده روی فضایی 6 ساعته، آینه كوچك یكی از فضانوردان در فضا رها و به جرگه زباله های فضایی پیوست.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از آسوشیتدپرس، روز گذشته ۲ فضانورد خارج ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی فضایی انجام دادند. طی این عملیات آینه کوچکی که در آستین یکی از فضانوردان بود در فضا رها گردید و به جرگه انبوهی از زباله های فضایی پیوست. این آینه به کریس کسیدی تعلق داشت که به محض آغاز پیاده روی فضایی در فضا رها گردید. البته بگفته ناسا زباله فضایی کوچک هیچ خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی به وجود نمی آورد. فضانوردان هنگام انجام پیاده روی فضایی روی هر دو آستین خود آینه ای می بندند تا بهتر بتوانند فعالیت خودرا تکمیل کنند. ابعاد این آینه ۷ در ۱۲ سانتیمتر است و وزن آن فقط ۵۰ گرم است.
کریس کسیدی و باب بنکن فضانوردان ناسا در این پیاده روی ۶ ساعته، باتری های قدیمی ایستگاه فضایی بین المللی را تعویض کردند. آنها ۵ باتری قدیمی را با نسخه هایی تازه جایگزین کردند. مقرر است آنها روز چهارشنبه راهپیمایی فضایی دیگری انجام دهند و ۴ باتری دیگر را نیز تعویض کنند. بعد از تکمیل پروسه تعویض باتری ها، ایستگاه فضایی بین المللی برای باقیمانده عمر خود با مشکلی دراین زمینه روبرو نخواهد شد.


منبع:

1399/04/07
14:11:05
itemprop="bestRating">5
2776
تگهای خبر: باتری , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد