وبلاگ آفتاب

قدرتمندترین كامپیوتر جهان در خدمت مبارزه با كرونا

قدرتمندترین كامپیوتر جهان در خدمت مبارزه با كرونا

ایرنا- مقامات ژاپنی اعلام نمودند مقرر است از یك ابر كامپیوتر این كشور كه برای نخستین بار در مدت 9 سال اخیر بعنوان قدرتمندترین كامپیوتر جهان معرفی شده است برای یافتن راه های مبارزه با ویروس كرونا استفاده كنند.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایرنا از تلویزیون ژاپن، ابر کامپیوتر «فوگاکو» که بطور مشترک توسط موسسه تحقیقاتی ریکن (RIKEN) و شرکت فوجیتسو، غول سازنده لوازم الکترونیکی، توسعه داده شده است روز دوشنبه در رده بندی کامپیوتر های سریع که هر سال دو بار در یک همایش بین المللی کارشناسان اعلام می شود، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.
این کامپیوتر ژاپنی در موسسه ای در شهر کوبه در غرب ژاپن نصب شده و توانسته است برای نخستین بار وارد رده بندی جهانی شود.
«فوگاکو» موفق شده است از مجموع شش بخش در چهار بخش همچون سرعت محاسبات، برتر از سایر ابر کامپیوتر ها قرار بگیرد.
ابرکامپیوتر فوگاکو توانایی انجام ۴۱۵ هزار تریلیون محاسبه در ثانیه را دارد که ۲.۸ برابر سریعتر از ابرکامپوتر سامیت ساخت شرکت آمریکایی آی بی ام است.
فوگاکو همین طور در سه بخش دیگر که شامل اندازه گیری عملکرد در روش های محاسباتی برای کاربردهای صنعتی، استفاده های هوش مصنوعی و تحلیل داده های بزرگ می شود هم جایگاه برتر را به خود اختصاص داد.
مقامات موسسه ریکن گفتند که «فوگاکو» بهترین و قابل توجه ترین کارایی را در این بخش های اصلی داشته است آنها ابراز امیدواری کردند که این ابر کامپیوتر و فناوری های آن به حل و فصل طیفی از مسائل اجتماعی همچون یافتن راهی برای مبارزه با کرونا کمک نماید.


1399/04/04
19:32:27
itemprop="bestRating">5
2544
تگهای خبر: الكترونیك , تحقیقات , جهان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد