وبلاگ آفتاب
نتایج نظرسنجی ایسپا نشان داد

میزان وقوع ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در تهران

میزان وقوع ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در تهران

وبلاگ آفتاب: طی یكی از نظرسنجی های ایسپا، 85.6 درصد از شهروندان تهرانی اعلام نموده اند به میزان كمی دعوا و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در بین همسایگان و خویشاوندانشان صورت می گیرد و یا اصلا صورت نمی گیرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران( ایسپا) از شهروندان تهرانی این سوال را پرسیده است: «در بین همسایگان یا خویشاوندان شما تا چه حد دعواهای خشونت آمیز همراه با ضرب و شتم بین والدین با فرزندان صورت می گیرد؟»
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد، ۸۵.۶ درصد از شهروندان به مقدار «کم و اصلا»، ۷ درصد «تاحدودی» و ۳.۳ درصد به مقدار «زیاد» اعلام نمودند که دعوا و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در بین همسایگان و خویشاوندان صورت می گیرد. ۴.۱ درصد نیز به این پرسش پاسخ ندادند.
جوانان (۱۸ تا ۲۹ سال) بیشتر از سایر گروه های سنی و افراد با تحصیلات دانشگاهی بیشتر از افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، اعلام نمودند که دعوا و تنش بین والدین و فرزندان در بین همسایگان و خویشاوندانشان صورت می گیرد.
بنا بر اعلام ایسپا، این نظرسنجی با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن در شهر تهران، اندازه نمونه ۱۰۳۳ و به شیوه مصاحبه تلفنی در تاریخ ۱۲ تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ توسط ایسپا به صورت خویش فرمایی اجرا شده است.



1399/03/21
20:48:14
itemprop="bestRating">5
2541
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد