وبلاگ آفتاب

آیا كرونا از پنجره ماشین وارد می شود؟

آیا كرونا از پنجره ماشین وارد می شود؟

به گزارش وبلاگ آفتاب محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران با بررسی شواهد موجود می گویند انتقال كرونا از راه پنجره خودرو بسیار غیرمحتمل است. در مقابل، سفارش شده است كه تا جای ممكن پنجره ی خودرو را به منظور حفظ تهویه و جریان هوا باز نگه دارید.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد و مقالات موجود به این پرسش پاسخ داده اند که در صورت پایین بودن شیشه خودرو در حین رانندگی، احتمال انتقال ویروس کرونا از محیط بیرون وجود دارد یا خیر؟
در این مطلب آمده است: «بر اساس مطالعات، در صورت حضور فرد آلوده به ویروس کرونا در یک خودروی سواری و باز بودن پنجره ی خودرو به علت چرخش و جریان هوا، انتقال بیماری به سایر سرنشینان خودرو کمتر از شرایطی است که شیشه ها بالا است.
همچنین سفارش شده است تا جای ممکن از سیستم سرمایشی (کولر ماشین) استفاده نشود. چون که مانع جریان هوا و تهویه ی مناسب در داخل خودرو می شود.
اگر چه بر مبنای نظر متخصصان، باز بودن پنجره ها در شرایط خاص ( مثلا عبور فرد آلوده به ویروس از کنار خودرو در ترافیک) می تواند سبب انتقال شود اما در شرایط عادی و در حالتی که خودرو در حال حرکت است، به علت تهویه ی بوجود آمده شانس مبتلا شدن از این طریق پایین می آید.
بر اساس گزارش ها، احتمال انتقال ویروس کرونا از پنجره ی خودرو به داخل خیلی کم است و تابحال موردی از این طریق گزارش نشده است. در ایالات متحده هم مقامات بهداشتی سفارش کرده اند که در صورت امکان، پنجره ی خودرو ها هنگام رانندگی باز نگه داشته شود.
در نهایت سفارش می شود زمانی که در مناطق پرتردد شهری رانندگی می کنید، شیشه های خودرو را ببندید و از سیستم تهویه خودرو در حالتی که هوا را از بیرون به داخل خودرو هدایت می کند، استفاده کنید و سیستم تهویه اتاق خودرو را با تعویض بموقع فیلتر و تمیز نگاه داشتن آن در مقابل آلودگی محافظت کنید.»



1399/03/20
14:33:36
itemprop="bestRating">5
2710
تگهای خبر: تحقیقات , دانشگاه , سیستم , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد