وبلاگ آفتاب
محمدعلی سجادی :

قسمت پنجم پاژ آماده شد

قسمت پنجم پاژ آماده شد

وبلاگ آفتاب: كارگردان مجموعه مستند پاژ با اشاره به اینكه ساخت قسمت پنجم این مجموعه به انتها رسید است تاكید كرد جای شاهنامه در سینما و تلویزیون خالی است.



محمدعلی سجادی کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تازه ترین کارهای خود در حوزه سینما اظهار داشت: قبل از نوروز امسال قسمت پنجم مجموعه مستند «پاژ» را به انتها رساندم، این مجموعه درباره شاهنامه فردوسی است که هیچ کس به آن توجه چندانی ندارد.
وی با اشاره به اینکه قسمت پنجم این مجموعه به اسکندرنامه می پردازد و به زودی آماده نمایش می شود، توضیح داد: مجموعه «پاژ» مجموعه ای درباره فردوسی و شاهنامه است که به صورت مستند پژوهشی ساخته شده است، ما در ایران به مستندهایی این چنین بسیار نیاز داریم که متاسفانه تعداد کمی از این نوع فیلم ها ساخته شده است.
این کارگردان سینما بیان کرد: البته آثار مکتوب و صوتی درباره شاهنامه فردوسی زیاد داریم اما فیلم و یا مستند کمی در این مورد ساخته شده و در حوزه سینمایی و داستانی می توان اظهار داشت که حدودا فیلمی در این زمینه ساخته نشده است.
وی با اشاره به اینکه ۲۵ اردیبهشت ماه روز فردوسی است، اشاره کرد: سال قبل در همین روزها بود که قسمت اول مجموعه «پاژ» که درباره چگونگی تدوین شاهنامه فردوسی بود در خانه هنرمندان به نمایش درآمد. قسمت دوم این مجموعه درباره بخش های مختلف شاهنامه است، قسمت سوم درباره «سیاوش» و قسمت چهارم درباره اسطوره بازگشت است، امیدوارم شرایط مناسبی فراهم گردد تا بتوان این قسمت ها را نیز نمایش داد.
سجادی اظهار داشت: اینکه بدون چشمداشت مالی کاری را انجام دهیم و تنها خواسته مان این باشد که این فیلم را نمایش دهند اما شرایط مناسبی برای نمایش آن فراهم نمی گردد، بسیار تلخ است.
وی اشاره کرد: خیلی از نهادها و سازمان های در رابطه با سینما، برای تحقیق روی یک فیلمنامه که مقرر است نوشته شود ۲۰۰ میلیون تومان پول می دهند آن هم فیلمنامه ای که مشخص نیست نوشته و یا ایجاد می شود یا نه. آن وقت یک فیلمساز مانند من با همان بودجه فیلمنامه می نویسد و آنرا جلوی دوربین هم می برد.
این کارگردان سینما افزود: البته تلویزیون می تواند رسانه خوبی برای نمایش فیلم هایی از این دست باشد، اما تلویزیون هم اکنون علاقه ای به پخش فیلم ها و برنامه های خاص ندارد. البته من چندان نگران نمایش این مستندها نیستم چونکه معتقدم تولید این مجموعه باید انجام می شد که شد.
وی توضیح داد: البته هم اکنون اکران فیلم ها بستگی به شرایط موجود دارد و نمی توان اعلام نمود که چه زمانی فرصت نمایش فیلم ها به خصوص مستندهایی از این دست فراهم می شود.
سجادی در آخر درباره دیگر کارهای هنری خود اظهار داشت: همین طور با توجه به این که در قرنطینه خانگی هستیم، تعدادی نقاشی با موضوع کرونا کار کرده ام و هنوز هم مشغول آن هستم، همین طور اهتمام می کنم بر طبق شاهنامه یک یا دو کار را آماده کنم.


منبع:

1399/02/12
23:55:24
itemprop="bestRating">5
2915
تگهای خبر: پژوهش , دوربین , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد