وبلاگ آفتاب
به سفارش اداره كل استاندارد گیلان

مستند داستانی سایه به كارگردانی هوشنگ درویش پور ساخته شد

مستند داستانی سایه به كارگردانی هوشنگ درویش پور ساخته شد

به گزارش وبلاگ آفتاب مستند داستانی سایه با نگاهی به تشریفات ترخیص كالا در گمرك انزلی با مبحث اجتماعی به كارگردانی هوشنگ درویش پور ساخته شد



به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از مهر، مستند داستانی «سایه» به کارگردانی «هوشنگ درویش پور» مستندی اجتماعی است، که به تشریفات و چالش های ترخیص کالا در گمرک انزلی می پردازد.

هوشنگ درویش پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این مستند اظهار نمود: در این مستند داستانی به حجم گسترده حمل و نقل کالاهایی که از راه گمرک انزلی وارد کشور می شود پرداخته شده که طی پایش فرایند استاندارد توسط سازمان گمرک به علت مغایرت داشتن با ساز و کار قوانین واردات و صادرات کالاها، مهر عدم انطباق استاندارد خورده و مانع ترخیص کالا از گمرک می شود.
وی با اشاره به اینکه مستند «سایه» از زوایای مختلف به بررسی این مورد پرداخته است، اظهار داشت: با وجود قوانین شفاف و جامع در زمینه تشریفات ترخیص کالا همواره شاهد این مورد بوده ایم، که صاحبان کالا با ترفندهای متداولی تلاش دارند تا با روش های مختلف خویش را به کارشناسان «آزمایشگاه استاندارد» نزدیک و با تطمیع این افراد، آنان را وادار به تأیید کالای معیوب کنند.
درویش پور با اشاره به فعالیت افراد و نیروهای پاکدست در این عرصه، اضافه کرد: این افراد به واسطه ایمان وجودی و تعلق خاطر ملی همواره در مقابل تطمیع سودجویان مقاومت کرده و چه بسا در این راه صدمه هایی جبران ناپذیری را متحمل می شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم «سایه» در واقع روایتی از فراز و نشیب زندگی این افراد است که در چارچوب فیلم مستند داستانی به سفارش اداره کل استاندارد استان گیلان ساخته شد و بزودی برای پخش از صداوسیما آماده می شود.
گفتنی است این مستند داستانی به نویسندگی، کارگردانی و مدیر فیلمبرداری و تهیه کنندگی «هوشنگ درویش پور» اولین کارگردان گیلانی پس از انقلاب سینمای ایران ساخته شده است.

«بیژن درویش پور» برنامه ریز و دستیار اول کارگردان، «روزبه رحمانیان» مدیر تولید، «رامتین کوچکی» تدوینگر، «شهریار عادلی» صدابردار، «مجید ادراکی» گریمور، «آرمان صفاری» طراح صحنه و لباس، «بهرام کوچکی و حسن کیاده» تدارکات، «رامتین کوچکی» صداگذاری و ترکیب صدا، «مرتضی یکرنگ» موسیقی، «علی زرآبادی» دستیار اول فیلمبردار، «پرنیان حسن زاده» منشی صحنه، «الدوز» عکاس، «جواد سالار خیلی» اتالوناژ و پشتیبانی کامپیوتر، «مهران کیمیا» خواننده تیتراژ بعضی از عوامل پشت صحنه این مستند داستانی هستند.
بیژن درویش پور، حامد ملک، مهسا پور نیازی، مریم شاملو، محمد صوفی، مهران کیمیا، سعید قریشی، سهند آقایی، ملورین برهان و رامتین شایان و مرتضی جهانی هم در این مستند داستانی به ایفای نقش پرداختند.


منبع:

1399/02/08
22:28:20
itemprop="bestRating">5
3260
تگهای خبر: جهان , سازمان , كامپیوتر , هوش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد