وبلاگ آفتاب
بیانیه شورایعالی تهیه كنندگان سینما؛

سینما چاره ای جز آنلاین شدن ندارد

سینما چاره ای جز آنلاین شدن ندارد

به گزارش وبلاگ آفتاب شورای عالی تهیه كنندگان برای ضرورت تداوم نمایش فیلم ها در سینما آنلاین اطلاعیه صادر كرد.


به گزارش وبلاگ آفتاب به نقل از روابط عمومی شورای عالی تهیه كنندگان سینمای ایران، این شورای صنفی به دنبال اكران نخستین فیلم سینمای ایران به صورت آنلاین اطلاعیه ای صادر كرد.
در متن این اطلاعیه آمده است: معتقدیم سینمای ایران در شرایطی كه ویروس كرونا تحمیل كرده، چاره ای جز آنلاین شدن ندارد. این چرخش همزمان با نمایش در سالن های سینما به مسیر نمایش در فضای مجازی در چارچوب وی اودی، یك چرخش تمدنی است كه پیش از این در كشورهای پیشرفته به صورت موفق تجربه شده و حالا با زیرساخت های اینترنتی موجود، امكان تحقق آن در كشورمان وجود دارد.
متولیان دولتی سینما، باید در این بزنگاه تاریخی، دوره كرونایی را مغتنم دانسته و سینمای ایران را در این چالش جدید، از ركود به بالندگی و رونق اقتصادی برسانند. این یك توفیق الزامی است كه پیش از این به علت نبود عزم جزم مسئولان، اعتماد به نفس دست اندركاران و به خطر افتادن منافع گروهی اندك، امكان تحققش كم بود. اما حالا با به كار گرفتن قدرت تخریبی هركولی به نام كرونا، می شود كاری كرد كارستان!
نمایش فیلم سینمایی «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی كیا در «سینما آنلاین» بدون آن كه هنوز رنگ سالن های سینما را دیده باشد، ثابت كرد كه كار «نشد» ندارد. فقط كافی است متولیان امور، فرصتی را فراهم نمایند كه كل ظرفیت «وی او دی» كشور به خدمت گرفته شود و از سوی دیگر پیشگیری از دانلود غیرقانونی به طور بسیار جدی در دستور كار قرار گیرد، یا اگر امكان فنی آن فراهم نیست، از نظر اقتصادی ساز و كاری را تدارك ببینند كه عملا استفاده از مال دزدی و قاچاق، برای سوءاستفاده كنندگان مقرون به صرفه نباشد.
در این میان كم كاری سازمان صدا و سیما در تبلیغ «سینما آنلاین» غیر قابل بخشایش است. واضح است كه این سازمان نباید این نوع نمایش را رقیب خود بداند، بلكه باید چون گذشته با همراهی و مساعدت خود از راه تبلیغات گسترده، به ایجاد فرهنگ فیلم دیدن قانونی، مردم را در گذر به این دوره جدید تمدنی، مشایعت كند.
در چنین حالتی، شورایعالی تهیه كنندگان سینما اطمینان دارد تماشاگران سینمای ایران در پشتیبانی از سینمای محبوب و نجیبشان پای كارند و این سینما را حتی در سخت ترین شرایط تنها نمی گذارند.
ما معتقدیم با استقامت سینما آنلاین، تولیدات سینمایی در دوران پسا كرونا رونق خواهد گرفت و از این رونق، سالن های سینما هم به موازات صنعت «وی او دی» بهره ها خواهند برد و مگر نه این كه به فرموده رهبر انقلاب سال ۱۳۹۹ باید سال «جهش تولید» باشد.

1399/01/30
22:27:28
itemprop="bestRating">5
3052
تگهای خبر: آنلاین , اقتصاد , اینترنت , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
Aftablog

aftablog.ir - مالکیت معنوی سایت وبلاگ آفتاب متعلق به مالکین آن می باشد